V čase, keď sa im zisk medziročne prepadol takmer o 200 miliónov eur, prichádza prepúšťanie do úvahy ako jeden z logických prostriedkov na vylepšenie hospodárenia. Nahradiť ľudí by časom mohli vďaka digitalizácii počítače.
Prvá veľká banka ohlásila prepúšťanie, ďalšie môžu nasledovať
Pre finančné domy je však ťažké zveriť starostlivosť o klientov softvéru, pretože hrozí, že by si klientov mohli ešte viac pohnevať. Napriek tomu, že niektoré banky už komunikujú s klientmi prostredníctvom virtuálnych poradcov, tí sa zatiaľ veľmi nevyznamenali. Často fungujú len ako alternatíva vyhľadávania na stránke. Klient, ktorý potrebuje riešiť konkrétny problém, pri komunikácii s počítačom zväčša neuspeje.
Aj pre nedokonalosť umelej inteligencie majú zatiaľ minimálne bankoví poradcovia svoje miesto isté. To však neplatí o zamestnancoch v centrálach. Ohrozené sú všetky pracovné miesta, pri ktorých pracovníci vykonávajú opakujúce sa činnosti, ktoré možno zautomatizovať. A to nie je hudba ďalekej budúcnosti, ale súčasná realita.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?