Kniha Koniec prokrastinácie vyšla v angličtine na Amazone na Silvestra. Prečo nie pred Vianocami?
Riešilo to americké vydavateľstvo a rozhodli sa to vydať po Vianociach, pretože pred sviatkami je vonku titulov veľmi veľa. Verím vydavateľstvu, že vedia, ako to robiť najlepšie aj s ohľadom na novoročné predsavzatia.
Aby kniha vyšla, zmenili ste život, zbalili ste si veci a odišli do New Yorku. Aké to bolo?
Bol som tam zatiaľ dva mesiace, teraz budem mesiac v Česku a potom zasa odlietam. Chcem žiť 60 percent času v USA, 30 percent v Prahe a 10 percent v Japonsku. Pre mňa to bola veľká vec. Musel som predať vedenie vo firme, kde mám 35 ľudí. Zbaliť sa a presťahovať sa do Ameriky bolo pre mňa najväčšie rozhodnutie, ktoré som kedy urobil. Na druhej strane to mám jednoduchšie v tom, že som tam nešiel naslepo, ale už mám na knihu vydavateľstvo, zmluvu a mám to tam všetko pripravené.
Nedali sa tieto veci riešiť z Prahy? Čo v New Yorku presne robíte?
Zmluvu mám podpísanú s jedným z najväčších vydavateľstiev na svete. Povedal som si, že by bolo zaujímavé byť pri tom. Ak chcem šíriť myšlienky o kritickom myslení, treba to robiť globálne, nielen lokálne v Česku či na Slovensku. Práve v New Yorku sa riešia globálne témy a problémy. V New Yorku robím rozhovory o knihe a prednášky. Amerika je veľká, takže robíme s kolegami aj vzdelávacie videá a webové semináre. Treťou úlohou je stretávanie sa s firmami.
Neriešime len prokrastináciu, ale aj zmysel v práci a možnosti, ako ľudí motivovať. To znamená, že s vedením firmy hovoríme o dobrom leadershipe. So zamestnancami zasa riešime možnosti, aby videli zmysel v tom, čo robia, a rozvíjali sa. Firemná klientela je pre nás veľmi dôležitá. New York som si však zamiloval preto, že ľudia sa tam snažia robiť veľké veci. Človek tam nemôže robiť nič priemerné, pretože by sa neuživil a život je tam drahý. Ľudia sa navyše radi inšpirujú navzájom. Mám tam pocit, že som pri tom všetkom v centre. Získate pocit, že môžete zmeniť svet.
V USA je tento segment saturovaný, konkurencia je tam veľmi dravá. Čím sa od nej odlišujete? Úprimne, mnohí predávajú len „kecy“.
Je tam veľa firiem zaoberajúcich sa osobným rozvojom, ale je to čiastočne bullshit, ktorý nie je vedecky podložený. My sa snažíme opierať o princíp „evidence based“. Takých firiem je relatívne málo. Inými slovami, tvrdenia v knihe sú založené na dôkazoch, aktuálnych vedeckých štúdiách, ale zároveň je kniha vďaka obrázkom a praktickým nástrojom čitateľsky prístupná a použiteľná.
Vydavateľstvo nám verí a dalo nám dosť veľa peňazí [šesťmiestnu sumu] za práva na knihu. Určite si aj oni urobili prieskum trhu a to predurčuje, že kniha bude úspešná. Americké knihy sú buď veľmi vedecké, a teda veľmi zložité. Alebo jednoduché a nevedecké – sú plné príbehov a emócií, ale sú prázdne. Sú tam mýty, polopravdy, dezinformácie. My zjednodušujeme vedecké štúdie a to robí málokto.
Petr Ludwig Zdroj: Eva Kořínková
Na vplyv sociálnych sietí ste upozorňovali už pred štyrmi rokmi, keď kniha vyšla v češtine. Čo sa odvtedy zmenilo?
Sociálne médiá sú fenomén, pretože na nich ľudia trávia veľmi veľa času. Dnes dokážu mobily analyzovať, koľko hodín denne trávime pred obrazovkou. Množstvo ľudí len na sociálnych sieťach trávi denne štyri až päť hodín, čo je relatívne dosť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?