Nebyť problémov s nedostatkom polovodičov, mohol byť už automobilový priemysel na Slovensku z najhoršieho vonku. Tohtoročný vývoj vo výrobe áut však nik nepredpokladal a počas pandémie nového koronavírusu potrápil väčšinu firiem v sektore.

Na snímke premiér SR Igor Matovič počas návštevy v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave 16. novembra 2020 pri príležitosti investície bratislavského Volkswagenu. FOTO TASR - Martin Baumann
Neprehliadnite

Volkswagen v Bratislave už splnil vláde sľub. Dnes by ho očakával, naopak, od nej

Ten sa napriek výpadkom v dodávkach polovodičov, ktoré trvali už od začiatku roka, snažil fungovať efektívnejšie a nadýchnuť sa cez zvýšený dopyt po autách, ktorý rok 2021 priniesol. Záujem o vozidlá v rôznych segmentoch bol celosvetovo silný, z čoho dokázali vyťažiť aj tunajšie automobilky.

Čoraz častejšie výpadky sa však nakoniec preniesli do celého dodávateľského reťazca a stali sa bezprecedentným faktorom, ktorý bude ovplyvňovať aj vývoj v ďalších rokoch. Slovenský priemysel, ktorý je úzko viazaný práve na produkciu vozidiel, sa preto naplno nenadýchne ešte najmenej niekoľko mesiacov.

Áut bude menej

Nedostatok čipov sa stal naratívom roka nielen vo výrobe vozidiel. Problémy, ktoré spôsobil, sú značné aj na trhoch s elektronikou. Svetové automobilky budú následky tejto krízy stáť na tržbách odhadom viac ako 210 miliárd dolárov. Vyrobí sa totiž takmer o osem miliónov vozidiel menej než v predcovidovom roku, predpovedá poradenská firma Alix-Partners.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa