Alexander Jančo, výkonný riaditeľ spoločnosti Packeta
Zamestnanci môžu ChatGPT bežne využívať na svoje každodenné aktivity. Proaktívne ich v tom podporujeme. Generatívnu AI využívame aj na marketingové činnosti. Jeden z našich posledných vizuálov pre bilbordy a takzvané citylighty sme napríklad vytvorili pomocou AI, čo nám výrazne ušetrilo produkčné náklady. Využívaním AI sa zaoberáme aj na úrovni zákazníckej linky. Pre umelú inteligenciu hľadáme priestor pri zrýchľovaní a zefektívňovaní každodenných procesov naprieč celou firmou.
Katarína Boledovičová, riaditeľka úseku B2B a zákazníckej skúsenosti Orange Slovensko
Všetci naši zamestnanci majú k dispozícii všetky verzie ChatGPT, ktoré môžu využiť na zefektívnenie svojich pracovných úloh, napríklad na sumarizáciu textu, generovanie obsahu do prezentácií, inteligentné prehľadávanie dokumentov. Okrem toho LLM modely využívame na automatizované spracovanie a analytiku, napríklad v prípade prepisov hovorov na zákazníckej linke, automatizované vyhodnocovanie prieskumov a komentárov na sociálnych sieťach.
Zároveň experimentujeme aj v ďalších oblastiach. Do budúcna pripravujeme viacero ďalších využití, a to najmä v oblasti zákazníckej skúsenosti a zefektívňovania administratívnych činností. Umelú inteligenciu využíva aj náš četbot a beta verzia voicebota pri priamej komunikácii s klientom.
Róbert Dusík, spoluzakladateľ a CEO TITANS
Pre TITANS ako IT firmu je prirodzené využívať AI a automatizačné produkty na zvýšenie efektivity a intuitívnosti interných procesov, obzvlášť na tie činnosti, ktoré by už dnes ľudia vykonávať nemali. Naopak, výhradne ľudia sú u nás zodpovední za roly, úlohy a povinnosti, ktoré technológie zvládnuť nedokážu, napríklad vytvoriť robustné a premyslené politiky nad dátami, ku ktorým bude mať AI prístup.
Alica Šipošová, hovorkyňa Kartago Tours
V rámci spoločnosti DER Touristik SK kladieme veľký dôraz na vytváranie originálneho obsahu tvoreného copywritermi. Nástroje umelej inteligencie využívame v minimálnej miere pri vytváraní obsahu, slúžia k návrhom štruktúry požadovaného obsahu.
V rámci webovej analytiky používame AI, ktorá je natívne obsiahnutá v nástrojoch. Stále sa však orientujeme na využitie ľudských zdrojov a tvorbu originálnych textov. Umelú inteligenciu vnímame ako vynikajúci nástroj blízkej budúcnosti, ktorý dokáže uľahčiť a zefektívniť pracovné procesy v rámci biznisu.
Juraj Jánošík, Director of Artificial Intelligence, ESET
Dlhoročne sa venujeme výskumu a nasadeniu špecializovaných modelov na detekciu hrozieb a klasifikáciu veľkého množstva dát, čo je kľúčové pre rýchlu reakciu na nové hrozby a útoky. Boli sme jednou z prvých spoločností, ktorá využila technológiu transformerov, ktoré sa neskôr stali základom pre GPT modely, na klasifikáciu škodlivého kódu.
Zo skúseností vieme, že GPT nemá zmysel používať na všetko a špecializované modely majú svoje opodstatnenie. V našich produktoch máme funkcionality postavené na privátnych verziách GPT modelov, ktoré rozširujú možnosti pre bezpečnostné tímy zákazníkov. GPT využívame interne, či už na zefektívnenie vývojových procesov, alebo na zlepšenie predaja a zákazníckej podpory.
Štěpán Štarha, partner, HAVEL & PARTNERS
Aplikácie ako ChatGPT a Microsoft Copilot používame na dennej báze. Tieto nástroje využívajú naši zamestnanci a spolupracovníci napríklad na generovanie textov, rýchle preklady a analýzy, čo nám umožňuje zefektívniť našu prácu a poskytovať kvalitnejšie služby klientom. Zároveň máme inovatívne oddelenie, ktoré sa zameriava na vývoj interných aplikácií na báze umelej inteligencie.
Toto oddelenie hrá kľúčovú úlohu vo vývoji aplikácie, ktorá spracováva právne riešenia a ktorú v našej praxi aktívne využívame vo svojej rozšírenej verzii. Okrem toho experimentujeme s ďalšími vlastnými nástrojmi, ktoré automatizujú prípravu právnych dokumentov a spracovanie klientskych požiadaviek.