Na jednej strane sa mnohí pýtajú, či má ešte zmysel investovať do zapadajúcej hviezdy. Ďalší zas poukazujú na nie až takú vzdialenú minulosť, keď mala firma Yahoo hodnotu 125 miliárd dolárov. Časy sa ale menia.
Americká spoločnosť vznikla v polovici 90. rokov ako klasický študentský start-up Jerryho Yanga a Davida Fila. Naskočila na internetový vlak v pravú chvíľu a postupne sa Yahoo stalo lídrom na poli internetového vyhľadávania, emailu a spravodajstva.
Zdroj: flickr
Nanešťastie pre akcionárov sa firma po prasknutí internetovej bubliny už nikdy poriadne nepozviechala. Prevalcoval ju Google a Facebook. Ako na poli obsahu a služieb, tak aj v ukrajovaní si z koláča internetovej reklamy. Tá len na americkom trhu ročne prerozdelí takmer 70 miliárd dolárov. Za tú dobu ale stihlo Yahoo urobiť niekoľko akvizícií. Niektoré sa nevyplatili, ako kúpa mikroblogového portálu Tumblr. Iné sa ukázali efektívnejšie, napríklad kúpa 40-percentného podielu čínskej spoločnosti Alibaba v roku 2005 za miliardu dolárov. Polovicu z toho podielu Alibaba pred štyrmi rokmi odkúpila nazad za viac ako sedem miliárd.
Dohoda s Verizonom môže pomôcť firme lepšie orientovať budúce snahy na reflektovanie trendov na trhu. V druhom fiškálnom kvartáli evidovalo Yahoo čistú stratu 439,9 milióna dolárov oproti 21,6 miliónovej straty za rovnaké obdobie vlaňajška. Na druhú stranu ale tržby narástli o 5,2 percenta na sumu 1,3 miliardy amerických dolárov.
Marissa Mayer Zdroj: Wikimedia
Verizon ale ani zďaleka nekupuje všetko. Yahoo si ponecháva celý podiel na firme Alibaba, divíziu Yahoo Japonsko a časť patentov.
Operátor tak pokračuje v postupnej zmene svojho smerovania v meniacom sa svete. Najprv to bola akvizícia ďalšieho internetového dinosaura, firmy AOL pred viac ako rokom za 4,4 miliardy dolárov. Kedysi poskytovateľ internetového pripojenia, teraz mediálna spoločnosť, znamená pre Verizon zabratie 1,8 percenta z digitálnej reklamy v USA. S Yahoo pribudne ďalšieho 3,4 percenta.
Konkrétne podrobnosti prebiehajúcej akvizície, ako napríklad či na mieste výkonnej riaditeľky ostane Marissa Mayer alebo kreslo prevezme šéf AOL Tim Armstrong, zatiaľ neboli zverejnené.