Krátko po uvedení nového jazykového modelu Gemini a jeho zapracovaní do služby Bard, sa v Google rozhodli, že názov Bard celkom opustia a priklonia sa k novému menu Gemini. Dôvodom má byť väčší dôraz na spojitosť s najnovšími modelmi umelej inteligencie (AI) od Google. Barda, ktorý sa na výslní príliš dlho neohrial, mohli používatelia poznať ako četbota, ktorý im pomáhal s domácou úlohou, napísal pre nich báseň, vyhľadal im informácie k zaujímavej téme alebo si s nimi len tak nezáväzne „poklábosil“ o čom sa im zachcelo.
Nový jazykový model Gemini má priniesť presnejšie a spoľahlivejšie výsledky. Google deklaruje, že inovovaný četbot má odteraz prístup k rozsiahlejšej databáze a dokáže poskytnúť presnejšie odpovede, ktorých pravdivosť si používateľ môže overovať. To je pomerne inovatívny prístup a spoločnosť Google tým udrela klinec po hlavičke. Nespoľahlivosť, ovplyvniteľnosť, polopravdy či neoverené informácie sú v súčasnosti veľkým spoločenským problémom a umelá inteligencia tomuto problému nasadzuje korunu možnosťou ľahkého generovania takéhoto obsahu.
Okrem vyššej spoľahlivosti informácií má prechod na Gemini priniesť aj širšie prepojenie s aplikáciami Google. Z toho budú ťažiť najmä tí, ktorí používajú služby a aplikácie od Google, ako napríklad Mapy, Gmail či Kalendár. Vývojári si od toho sľubujú užšie prepojenie AI s reálnym svetom, ale aj so životom bežných ľudí, ktorým by malo toto prepojenie priniesť výhody. Mierny háčik môže predstavovať poznámka o tom, že aktuálny četbot Gemini je trénovaný na vzorkách dát v angličtine, takže sám upozorňuje, že aj keď je schopný komunikovať v slovenčine, negarantuje takú vysokú presnosť a spoľahlivosť odpovedí.
Spolu s prechodom na nový imidž četbota firma Google prináša aj dve novinky. Prvou je jazykový model Ultra 1.0, ktorý využíva Gemini a ponúka ho používateľom, ktorí sú ochotní si priplatiť za výhody. V platených verziách vládne tak trochu neprehľadná situácia a možno by nezaškodilo vniesť do nej trochu svetla.
Odznak ako zo Star Treku by mohol poslať smartfóny do zabudnutia
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?