Začiatkom tohto roka sme všetci zažili niečo, čo tu ešte nebolo. S príchodom pandémie nového koronavírusu sa svet na niekoľko týždňov pozastavil. Zavrelo sa prakticky všetko s výnimkou lekární a obchodov s potravinami. Nakupujúci aj predajcovia sa presunuli do online prostredia, čo spôsobilo, že predaj cez internet rástol o nevídané percentá.

Podľa dát nákupného poradcu Heureka rástli celkové predaje v marci o 54 percent a v apríli o 49 percent. Okrem toho sa rozšíril aj okruh kategórií, ktoré Slováci tradične nakupujú na internete. Stúpol napríklad záujem dámske šaty či karnevalové kostýmy. Rastúci trend sa držal aj v máji, no v porovnaní s marcom a aprílom už bolo badať mierne spomalenie na úrovni 30 percent.

Spomalenie rastu možno pripísať uvoľňovaniu bezpečnostných opatrení, ktoré spôsobilo, že Slováci sa začali vracať k nákupom v kamenných obchodoch. Celkovo však nákupné správanie Slovákov kopírovalo aktuálne dianie, o čom svedčia aj zaujímavé štatistiky dvoch najväčších e-shopov pôsobiacich na slovenskom trhu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa