Pandémia prinútila deti v posledných mesiacoch vymeniť školské lavice za počítače a webkamery. Práve technológie boli po dlhý čas ich jediným spojením so vzdelaním. Napriek tomu až tretina základných škôl na 2. stupni počas pandémie úplne vypustila z výučby informatiku a ďalšia tretina zredukovala počet vyučovaných hodín. Ukazuje to prieskum medzi učiteľmi vyučujúcimi informatiku na 2. stupni ZŠ, ktorý pre mobilného operátora Telekom realizovala agentúra Focus.

Informatika vraj nie je kľúčová

Ešte pred druhou vlnou pandémie pritom v podobnom prieskume väčšina riaditeľov škôl a zástupcov radila informatiku na štvrté miesto v poradí dôležitosti predmetov pre budúcnosť detí. Prvé miesto v tomto rebríčku obsadili cudzie jazyky za ktorými nasledoval slovenský jazyk a matematika. V súčasnosti je situácia iná, informatika sa na 2. stupni ZŠ v posledných mesiacoch takmer nevyučovala.

Martin Slosiarik z agentúry Focus vysvetľuje výsledky prieskumu
Zdroj: Martin Miškerík
Martin Slosiarik z agentúry Focus vysvetľuje výsledky prieskumu

V aktuálnom prieskume až 31 percent respondentov uviedlo, že výučba informatiky na ich škole počas dištančného vzdelávania úplne vypadla a 42 percent ju vyučovalo dištančnou formou, ale v menšom počte hodín, ako to bolo pri prezenčnom vyučovaní. Až 68 percent z nich tak urobilo preto, lebo informatiku nepovažujú za kľúčový predmet a ďalších 18 percent považuje za dostatočné pre rozvoj digitálnych zručností samotné online vzdelávanie iných predmetov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa