Okolo roku 2015 tieto technologické giganty, ale aj ďalšie známe firmy ako Uber začali investovať do robotaxíkov. Autonómnych vozidiel, ktoré by cestnú sieť zaplnili vozením pasažierov bez vodiča. Šlo o tzv. moonshot, čiže v prenesenom význame výstrel na Mesiac – investície do technológie, ktorá nemá plán B a prosto sa musí podariť, lebo jej investor naplno verí.
Autonómne vozidlá sú „in“ alebo „out“?
To síce neznamená, že úplne autonómne vozidlá piatej úrovne nie sú aktuálnou technológiou. Znamená to len toľko, že aj mohutné firmy ako Alphabet (matka Google) či Apple dokážu šliapnuť vedľa na ceste k nim. Na začiatku sa dokonca tradiční výrobcovia automobilov obávali, že im technologickí giganti namiesto podielu na trhu zjedia celý pomyselný koláč.
Spoločnosť Waymo (dcéra Google/Alphabet) tvrdila, že je pripravená do roku 2018 uspokojiť 82-tisíc objednávok na robotaxíky. Uber mal mať 100-tisíc takýchto vozidiel na diaľniciach už v roku 2020 a Lyft tvrdil, že do roku 2021 bude väčšina jeho áut tohto druhu. Nič z toho sa nestalo a vynára sa otázka „Kde to viazne?“.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?