Analýza Európskej komisie (EK) ukazuje, že Slovensko je na chvoste rebríčka, čo sa týka výhodnosti cien mobilných služieb. Najväčším problémom sú ceny dát, ktoré patria medzi najdrahšie v Európe. Tento fakt vyplynul z analýzy EK v rokoch 2018, 2019 a 2020. Operátori sa síce snažia upravovať svoje paušály najmä zvyšovaním objemov dát, avšak stále to nestačí.

Úrad sa zameral na dáta a hovory

Podľa niektorých ľudí z odbornej obce je problémom nedostatok virtuálnych operátorov. Kým v Českej republike ich má byť okolo 70, na Slovensku sú len traja. Možno dokonca žiaden, nakoľko Juro a FunFón by mali spadať do kategórie Mobile Brands, teda sú to vedľajšie značky konkrétneho mobilného operátora (Juro spadá pod Telekom, FunFón pod Orange) a Tesco Mobile do kategórie Branded Reseller, teda značkový predajca.

Porovnanie mobilných operátorov robí štyrikrát v roku aj Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Ten sa zameriava na najlacnejšie produkty mobilných operátorov, ktoré spĺňajú kritériá jednotlivých produktových košov. V tomto prípade môže ísť o dátové služby alebo o ich kombináciu s hlasovými službami. Regulačný úrad v rámci analýzy vyberá z ponuky každého mobilného operátora najlacnejšiu ponuku ku každému produktovému košu. Každá ponuka sa následne prepočítava na 30 dní, aby porovnanie bolo porovnanie.

Ak má teda operátor v ponuke produkty, ktoré sú v platnosti menej ako 30 dní, prepočítajú sa na 30 dní, čím sa cena navýši o daný počet dní. Úrad sa v analýze zaoberal produktmi, ktorých ceny platili k 7. aprílu 2022. Pri porovnaní však nešlo o konkrétne paušály, všetko bolo rozmenené na drobné, nakoľko paušály sa v mnohom líšia a porovnanie by nebolo objektívne.

Najlacnejšia 4ka a O2

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa