Nový názov Facebooku verejne stále nie je známy, no isté indície existujú. K zmene sa má zakladateľ najväčšej sociálnej siete konkrétnejšie vyjadriť na každoročnej konferencii Connect, ktorá sa koná 28. októbra.

Už teraz je známy fakt, že M. Zuckerberg chce, aby jeho spoločnosť nebola známa len ako sociálna sieť.

Za zmenou názvu má stáť metavesmír

Nová identita Facebooku veľmi pravdepodobne súvisí so zámerom vybudovať virtuálny metavesmír či metaverzum. Ide o platformu, ktorá má spájať všetky prvky internetu do jedného celku, a to v rámci prostredia virtuálnej reality.

Zmena však môže súvisieť aj s právnymi problémami, ktorým aktuálne Facebook čelí. Bývalá zamestnankyňa Frances Haugen zverejnila množstvo usvedčujúcich interných dokumentov cez Wall Street Journal a po odhalení jej identity vypovedala pred Kongresom.

BÝVALÁ ZAMESTNANKYŇA Zakladateľ Facebooku Mark Zuckerberg odmieta obvinenia Frances Haugenovej.
Zdroj: Profimedia

Vo výpovedi obvinila sociálnu sieť z uprednostňovania zisku pre duševným zdravím používateľov. Po jej vystúpení sa čoraz častejšie hovorí o možnosti rozdeliť Facebook na viacero častí a práve preto si možno zmenu názvu vysvetľovať aj ako snahu separovať a ochrániť to, čo sa Mark Zuckerberg snaží vybudovať.

Hand,Holding,Smartphone,With,Hand,Drawn,Media,Icons,And,Symbols
Neprehliadnite

TRENDy apky: Sedem najlepších nástrojov na efektivitu v súkromí aj v biznise

Čo je to metavesmír a prečo má byť zaujímavý

Samotný zakladateľ tvrdí, že vytvoriť metavesmír bude trvať roky, možno aj dlhšie ako dekádu. Ide totiž o veľmi zložité prostredie, v ktorom by malo byť možné robiť prakticky čokoľvek okrem fyzického kontaktu. Ten nahradia prostriedky na využívanie virtuálnej (VR) a rozšírenej reality (AR).

Metavesmír môže mať vlastnú menu, no je celkom pravdepodobné, že bude využívať jednu či viaceré už v súčasnosti známe kryptomeny. Metaverzum má totiž obsahovať veľa možností, ako si zakúpiť tovar či služby.

V prostredí virtuálnej reality budú používatelia pracovať, zabávať sa, komunikovať a komerčný potenciál je preto obrovský. Vzhľadom na to, že je momentálne virtuálna a rozšírená realita v spoločnosti relatívne málo populárna, možno predpokladať, že bude metavesmír prístupný aj pre používateľov, ktorí nedisponujú vybavením na VR ani AR.

Jaguar I-Pace s výbavou Waymo
Neprehliadnite

Samoriadiace autá Waymo sa hromadia v slepej ulici. Obyvatelia to považujú za nepríjemné

Zmena názvu ovplyvní štruktúru firmy Facebook

V roku 2015 prešla reštrukturalizáciou aj spoločnosť Google, pri ktorej sa stala dcérskou spoločnosťou dovtedy neexistujúceho holdingu Alphabet. Čiastočne to mal byť signál pre svet, že Google už ani zďaleka nie je iba vyhľadávač, ale konglomerát rozšírený do rôznych oblastí od samoriadiacich vozidiel cez rôzne technologické experimenty až po technológie z oblasti zdravia.

WA 12 archív Berlín - Na archívnej snímke z 28. septembra 2014 žena ukazuje prstom na obrazovke iPadu Mini 2 na kolónku v prehliadači Google. Google má dva mesiace na to, aby zlepšil spôsob prezentácie výsledkov vyhľadávania letov a hotelov, uviedla Európska komisia (EK) a národné regulačné orgány na ochranu spotrebiteľov. Americká spoločnosť takisto musí vysvetliť, ako tieto výsledky vyhľadávania zoraďuje. Googlu, ktorý je divíziou koncernu Alphabet, v opačnom prípade hrozia v EÚ sankcie. FOTO
Zdroj: Lukas Schulze

Čosi podobné sa udialo aj so službou Snapchat. V roku 2016 sa premenovala na Snap Inc. a sama o sebe začala hovoriť ako o firme zameranej na kamery či fotoaparáty. Krátko po rebrandingu uviedla na trh okuliare na rozšírenú realitu Spectacles.

Ak by M. Zuckerberg nasledoval príklady konkurencie, môže dôjsť k založeniu novej spoločnosti, pri ktorej bude sama sociálna sieť iba jej malou dcérskou časťou. V súčasnosti je Facebook materskou spoločnosťou Instagramu, WhatsAppu, Oculusu a niekoľkých ďalších menej známych firiem.

Autonómne taxi firmy Waymo
Neprehliadnite

Top technologické udalosti: W. Shatnera dojal vesmír a Elon Musk je vďaka raketám čoraz bohatší

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa