Chatbot s kandidátmi uskutoční prvé kolo pohovoru a poskytne dôležité dáta nielen firme, ale aj uchádzačom o zamestnanie.

Podľa tvrdenia spoločnosti chatbot toho dokáže viac než akýkoľvek iný chatbot na českom a slovenskom trhu. S kandidátmi sa nielen rozpráva, ale tiež analyzuje ich dáta, testuje ich a triedi podľa toho, ako sa hodia na danú pozíciu.

Digitalizácia má predovšetkým ušetriť prácu ľudí tam, kde to zvládne technológia. Chceme sa viac venovať práci, pri ktorej nás stroje nikdy nenahradia. Získame tak viac priestoru, aby sme sa mohli venovať konzultantskej činnosti, poradenstvu či priamemu kontaktu so zamestnancami. V tom vidím budúcnosť starostlivosti a rozvoja ľudí,“ predstavuje stratégiu projektu riaditeľka People and Culture UniCredit Bank Hana Čitbajová.

Práca s dátami

Chatbot dokáže rozpoznať, ako sa človek do firmy hodí, ako aj schopnosť uspieť na pozícii podľa kľúčových kompetencií, úsilia i spôsobu myslenia. Pomáha tak personalistom vyhnúť sa takzvanej prevádzkovej slepote.

Tým, že zisťuje hlavne prístup k práci, príležitosť dostanú aj kandidáti, ktorí by inak nemali šancu. Nábor je tak vďaka chatbotovi rýchlejší, flexibilnejší a otvorenejší voči rôznym talentom uchádzačov.

Čína chce zabrániť, aby sa z detí stali závislé osoby na hraní hier
Neprehliadnite

Čína svojsky bojuje proti závislosti z hrania hier. Hráčom bude skenovať tváre

„Strategickú prácu s dátami vnímame ako budúcnosť a chceme v nej byť lídrami na trhu. Projekt chatbot, ktorý sme odštartovali, plánujeme využiť nielen na nábor, ale napríklad aj na rozvoj existujúcich zamestnancov,“ hovorí generálny riaditeľ UniCredit Bank Jakub Dusílek.

Technológie v bankovníctve

Banky postupne digitalizujú svoje kľúčové retailové produkty a neustále inovujú mobilné aplikácie či internetové bankovníctvo. V bankovom sektore sa však čoraz častejšie udomácňujú aj pokročilé technológie, akou je napríklad umelá inteligencia.

Chatbot ukazuje, že umelú inteligenciu a dátovú analýzu je možné naplno využiť na získanie kvalitných zamestnancov, a to nielen v oblasti digitalizácie.

Startup SmartHead
Neprehliadnite

Unikátny nástroj od Slovákov. Startup SmartHead našiel medzeru a firmám pomáha s udržateľnosťou

Inteligentný chatbot nedáva len bežné otázky z oblasti personalistiky. Kandidátom vytvorí ich osobnostný profil, ktorý dostanú do e-mailu, a to aj v prípade, že nevyhovujú požiadavkám na danú pozíciu. Spoločnosť tak chce oceniť čas a záujem kandidátov a zároveň ich motivovať k ďalšiemu rastu.

V profile sú totiž aj tipy, ako sa ďalej zlepšovať, napríklad zdieľaním informácií s tímom alebo vlastnou motiváciou. Spoločnosť však zdôrazňuje, že rozhodne neexistuje univerzálne dobrý alebo zlý profil. Vždy totiž záleží na potrebách danej pozície alebo tímu.

Dátová budúcnosť

Náboroví chatboti, ktorí zbierajú základné kandidátske informácie, na trhu už existujú. Bežní chatboti dokážu s kandidátmi viesť len rozhovor podľa vopred pripraveného scenára, ktorý sa pýta predovšetkým na profesijné skúsenosti. UniCredit Bot meria, ako sa kandidát hodí na pozíciu, skúma jeho prístup k práci, ale aj logické myslenie. Dáta potom detailne analyzuje náborový tím aj z osobnostného profilu, ktorý je súčasťou výstupu z chatbota.

Zistiť je tak možné nielen to, čo kandidát vie, ale hlavne, ako zapadne do tímu, ako bude na pozícii spokojný a aký bude podávať výkon. Chatbot tiež dokáže zmerať, či je kandidát profilovo viac vhodný na pozíciu analytika alebo obchodníka, ako je motivovaný k vlastnému rastu a aj to, či má manažérsky potenciál. Predikcie chatbota sa navyše budú zlepšovať. Vďaka umelej inteligencii – čím viac kandidátov naberie, tým bude múdrejší.

Využívanie technológií v bankovníctve je v mnohých prípadoch prospešné pre obe strany – bankové domy a ich klientov. V súčasnej zrýchlenej dobe totiž dokážu zjednodušiť množstvo procesov, no najmä ušetriť nemalé finančné prostriedky a čas. Banka bude mať z použitia umelej inteligencie pri pracovných pohovoroch hneď niekoľko výhod.

Otázkou však ostáva, ako sa na chatbota budú pozerať uchádzači o zamestnanie. Aj napriek tomu, že v tomto prípade ide len o prvé kolo pohovoru, osobný kontakt s človekom nedokáže aktuálne nahradiť žiadna technológia a nie každému môže byť komunikácia s „neživým tvorom“ príjemná.