Nielen, že nemecký výrobca automobilov už odštartoval vlastný modelový rad e-bicyklov, ale začína s odkúpením ďalšieho výrobcu z tejto sféry. Tentokrát ide o firmu Fazua, ktorá sa špecializuje na e-bike motory. Tie možno stretnúť v modeloch od 40 rôznych výrobcov a aj keď sa bežne používajú motory značiek ako Bosch, Brose, Bafang, Shimano či Yamaha, motory od Fazua bývajú označované za najinovatívnejšie zo všetkých.
Ide hlavne o to, že tieto motory umiestňované v strednej časti bicykla možno vyňať aj s batériou. Cyklistovi to prináša výhodu vo chvíľach, keď nechce využívať elektrický pohon a chce si zajazdiť s čo najnižšou hmotnosťou.
Uzavretá dohoda obsahuje kúpu 20 percent spoločnosti Fazua za neuvedenú cenu s tým, že Porsche má možnosť dokúpiť ďalšie podiely a ich väčšinou prevziať kontrolu nad firmou.
Porsche investuje do mikromobility a elektrifikácie
Okrem toho automobilka oznámila, že uzatvára strategické partnerstvo s firmou Ponooc. Ide o holandskú investičnú firmu, ktorá sa špecializuje na udržateľnú energiu a riešenia z oblasti mobility. V spolupráci s Ponooc chce luxusný výrobca áut uskutočniť dve investície.
Porsche spresňuje:
Prvá investícia smeruje do vývoja, výroby a distribúcie budúcej generácie vysokokvalitných e-bicyklov Porsche. Druhá sa sústredí na technologické riešenia rýchlo rastúceho trhu s mikromobilitou.
Automobilka na luxusné vozidlá už uviedla vlastné e-bicykle Porsche eBike Sport a eBike Cross. Ako sa dalo čakať, nie sú práve najlacnejšie. Prvý z modelov stojí 9 990 eur a druhý variant do terénu trošku „skromnejších“ 7 990 eur.
Investujú aj ďalší ako BMW či Harley-Davidson
Zaujímavé je, že Fazua nie je prvou akvizíciou Porsche v tejto oblasti. Firma už kúpila Greyp, čo je značka vyvinutá chorvátskou spoločnosťou Rimac špecializovanou na výrobu špičkových elektrovozidiel a elektrobicyklov.
E-bicykle pritom nie sú prvým čisto elektrickým vozidlom od Porsche. V roku 2019 prišlo na trh Porsche Taycan, ktoré si ešte v tom roku predobjednalo 20-tisíc zákazníkov a automobilka preto zvýšila objem výroby modelu.
O vysokom záujme zo strany zákazníkov svedčí aj fakt, že takmer 40 percent vozidiel, ktoré Porsche predalo minulý rok v Európe, sú buď hybridy alebo úplne elektrické autá.
Investície do elektrických bicyklov však prúdia aj v rámci ďalších značiek ako Peugeot, SEAT, BMW a dokonca aj Harley-Davidson sa púšťa do „elektrického dobrodružstva“. Jeep sa do sféry púšťa prostredníctvom spolupráce s firmou Razor a ich elektrický skúter za cca 440 eur s dlhým názvom „Jeep RX200 with Razor bude určený na jazdu v teréne.