V pondelok 23. novembra ukončil Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb aukciu na prideľovanie frekvencií pre piatu generáciu (5G) mobilných sietí. Konkrétne išlo o frekvencie z pásma 700 megahertzov (MHz) a zostatok frekvencií z pásiem 900 MHz a 1 800 MHz. Traja mobilní operátori pre TASR uviedli, že s výsledkom aukcie sú spokojní. To však nemôže povedať najmladší operátor 4ka, ktorý získal „len“ po dva bloky s veľkosťou 3 MHz v pásme 1 800 MHz.
Frekvencie za viac ako 100 miliónov
Najdôležitejšie frekvencie 700 MHz pre 5G siete si rozdelili operátori Orange Slovensko, O2 Slovakia a Slovak Telekom. Štát za frekvencie získal celkovo viac ako 100 miliónov eur. Najviac z operátorov za frekvencie zaplatila spoločnosť Orange Slovensko, ktorú dva 10 MHz bloky v pásme 700 MHz vyšli na viac ako 33,6 milióna eur.
„Pásmo, ktoré sa nám podarilo získať v aukcii, plánujeme začať využívať čo najskôr, pričom vysokorýchlostnú 5G sieť plánujeme spustiť v apríli 2021 v Bratislave,“ vyjadrila sa hovorkyňa Orange Slovensko Alexandra Piskunová. Spokojný bol v tomto smere aj operátor Slovak Telekom, ktorý prostredníctvom svojho hovorcu Michala Koreca uviedol, že vďaka novému pásmu môže pokračovať v napĺňaní ambície byť technologickým lídrom na Slovensku.
Tichá vojna na telekomunikačnom trhu: Operátori zbroja proti novej konkurencii
Kým operátori Orange, Telekom a O2 získali frekvencie v najdôležitejšom pásme 700 MHz, operátor 4ka patriaci pod spoločnosť SWAN Mobile získal „len“ dva 3 MHz bloky v pásme 1 800 MHz. Ešte v lete 2019 pritom Regulačný Úrad zverejnil predbežné podmienky aukcie voľných frekvencií. V tom čase sa hovorilo, že Úrad má pripravené hneď štyri spôsoby rozdelenia frekvencií, kde pri všetkých z nich by mal byť zvýhodnený operátor 4ka, prípadne nový, piaty operátor. Nič také sa však nakoniec nestalo.
Pre 4ku nereálny projekt
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?