O2 sa doteraz na Slovensku orientovalo na mobilné služby a primárne na rezidenčný segment (domácnosti, jednotlivci, malé firmy). Nepokrývalo požiadavky (predovšetkým) biznis zákazníkov na fixné internetové pripojenie, dátové a hlasové služby. Lukratívny segment trhu však už ďalej nemieni nechať konkurencii.

Rozvíjať ho chce v novej organizačnej zložke, O2 Business Services, ktorú povedie niekdajší šéf Benestry a predtým GTS Stanislav Molčan. Začiatkom júna by sa k nemu mali pridať kolegovia-partneri z neúspešného manažérskeho prevzatia Marek Kottman, Juraj Ďurov a Juraj Eliáš, ktorým momentálne v Benestre plynie výpovedná lehota. Do konca roka by sa mal tím podľa S. Molčana rozrásť na „niekoľko desiatok ľudí“.

O2 Business Services sa bude zameriavať na hlasové, dátové a internetové služby, ako aj služby kolokácie (komerčného datacentra). Produktové portfólio prevezme od materského českého O2. V zásade sa bude veľmi podobať aj na ponuku Benestry.

Spustenie nových služieb očakáva S. Molčan na jeseň. Výhľadovo možno očakávať aj ich kombinácie s klasickými mobilnými paušálmi O2. Bublinkový operátor by sa tak opäť o niečo dotiahlo na Slovak Telekom a Orange, ktorí už na poskytovanie takých komplexných riešení vybavení sú.

Na pripravované služby pre firemných zákazníkov chce nová zložka O2 budovať vlastnú infraštruktúru. Operátor je podľa S. Molčana pripravený na relatívne vysoké investície do technologického zázemia. Plánuje sa tiež výstavba fixnej prístupovej siete (optiky) na pripájanie koncových klientov, primárne vo veľkých mestách či priemyselných parkoch s výskytom potenciálnych zákazníkov.

Súčasťou infraštruktúry bude nová bezdrôtová sieť v pásme 3,7 GHz. Povolenie na tieto kmitočty získalo O2 v aukcii regulačného úradu len tento február. V aukcii uspeli aj Benestra a Swan.