Ťažká raketa, ktorú v parametroch pre hmotnosť nákladu prekonáva len legendárny americký Saturn V, vznikla rozšírením menšej nosnej rakety Falcon 9 o dva pomocné vzletové raketové stupne. Falcon 9 je v prvom stupni vybavený deviatimi motormi, Falcon Heavy ich má trojnásobok.

Pozrite si video zo štartu rakety Falcon Heavy:

Neprehliadnuteľné sú tiež dva pomocné vzletovej stupne rakiet, takzvané boostery, ktoré vznikli takisto úpravou Falcon 9.

Spoločnosť SpaceX poznamenala, že oba pomocné vzletové stupne použila v roku 2016 počas letových misií rakety Falcon 9.

Počas letu sa od nosiča najskôr oddelia pomocné stupne, ktoré kontrolovane pristanú na Myse Canaveral. Prvý stupeň centrálnej časti rakety sa oddelí až neskôr, jeho pristátie je plánované na plošine v Atlantickom oceáne.

Tesla s rýchlosťou 39 600 kilometrov za hodinu

V nákladnom priestore má Falcon Heavy elektromobil Tesla Roadster, ktorý má obiehať po dráhe okolo Slnka. O prenos automobilu s postavou hviezdneho muža Starman na sedadle vodiča, sa postará druhý letový stupeň.

Najsilnejšia raketa Falcon Heavy odštartovala, do kozmu vyniesla Muskovu Teslu

Raketa Falcon Heavy vyniesla do kozmu Teslu Roadster Zdroj: SITA / AP / Space X

Pokiaľ bude let úspešný, vydá sa Tesla po eliptickej heliocentrickej dráhe na putovanie okolo Slnka. Automobil podľa SpaceX poletí vesmírom rýchlosťou až jedenásť kilometrov za sekundu, čo je 39 600 kilometrov za hodinu.

„Automobil bude od Zeme vzdialený približne 400 miliónov kilometrov. Odhadujeme, že na danej orbite zostane niekoľko stoviek miliónov rokov, možno aj miliardu,“ povedal E. Musk na pondelkovej tlačovej konferencii. Tri kamery pripevnené k modulu budú poskytovať podľa neho „epické pohľady“.

Pozrite si históriu projektu SpaceX:

Pôvodne bol štart rakety plánovaný na 19:30 SEČ. Podľa správy Kennedyho vesmírneho strediska bol príčinou odkladu silný vietor v horných vrstvách atmosféry. 

Odloženie letu len krátko pred štartom nie je nič výnimočné, odpočet môže zastaviť priamo letové stredisko, alebo automaticky riadiaci systém na základe nezrovnalostí pri vyhodnocovaní dát alebo pri zlom počasí. Ak letové stredisko nezistí žiadny dôvod, prečo v štarte nepokračovať, odpočet opäť spustí.