Už 13-roční študenti by mohli navštíviť historické miesta či umelecké výstavy priamo zo školskej lavice. Taký je najnovší plán spoločnosti Meta, ktorá stojí za najväčšou sociálnou sieťou Facebook a za sieťami Instagram či WhatsApp.
Firma sa chystá uviesť na trh nový vzdelávací produkt tak trochu paradoxne v čase, keď spolu s ďalšími sociálnymi sieťami čelí kritike amerického Kongresu pre nedostatočnú ochranu detí v priestore online.
Huawei bojuje so sankciami. Očakáva sa uvedenie nového high-end modelu smartfónu
Meta týmto spôsobom podniká ďalší krok v masívnom posune do virtuálnej reality. Spoločnosť dúfa, že zavedenie technológie do škôl pomôže zvýšiť povedomie o nej, najmä medzi mladšími používateľmi. Ide hlavne o vstup do metavesmíru, ktorý firma Marka Zuckerberga vyvíja už nejaký čas, a podľa jeho vlastných vyjadrení by finálna forma produktu mohla prísť asi dekádu od počiatku vývoja.
V roku 2024 sa očakáva nárast výdavkov spoločnosti Meta z 94 na 99 miliárd dolárov, pričom významná časť týchto investícií poputuje do infraštruktúry súvisiacej s virtuálnou realitou a metavesmírom.
Samotný nový edukatívny produkt bude mať pravdepodobne podobu predplatenej služby podobnej Quest for Business, ktorú Meta uviedla minulý rok a ktorá umožňuje firmám spravovať skupinu VR okuliarov na vlastné účely.