Študenti z Technickej univerzity v Eindhovene vyvolali záujem v roku 2017, keď prezentovali svoje vozidlá Stella a Stella Lux na súťaži World Solar Challenge. Holandskí študenti ukázali v austrálskej súťaži, že auto môže byť energeticky pozitívne, t. zn. produkovať viac energie, než spotrebuje.
Časť z nich založila startup s názvom Lightyear a rozhodli sa vytvoriť komerčne využiteľný variant svojich vozidiel. Názov firmy má vyjadrovať svetelný rok, čo je vzdialenosť, ktorú údajne ľudstvo najazdí každý rok pri využití fosílnych palív.
V roku 2019 spoločnosť predviedla vozidlo Lightyear One – elektrický sedan s integrovanými solárnymi panelmi a dojazdom 725 km v cykle WLTP.
Tesla má ďalší problém. Autá „vidia duchov“ a brzdia bezdôvodne
Ako to dokázali
Vytvoriť auto poháňané výhradne slnečnou energiou sa donedávna považovalo za energeticky nerentabilné. Plocha karosérie nebýva dostatočná a solárne panely boli vždy len doplnkom iného pohonu. Firma Lightyear však dokázala skombinovať vysoký stupeň aerodynamiky s ľahkými materiálmi ako uhlíkové vlákna či hliník a auto, ktoré sa nabíja samo, bolo na svete.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?