Japonský úrad pre spravodlivú obchodnú súťaž (FTC) obvinil spoločnosť Google, že svojimi praktikami obmedzovala konkurenciu na trhu s cielenou reklamou. Firma Google údajne od roku 2015 do roku 2022 znemožňovala spoločnosti Yahoo Japan využívať technológiu potrebnú na zobrazovanie cielenej reklamy na mobilných zariadeniach.
Toto obmedzenie malo podľa FTC výrazný vplyv na konkurenciu na trhu. Po upozornení úradu však Google zmenil svoje praktiky a sľúbil, že umožní Yahoo Japan prístup k potrebnej technológii. FTC zatiaľ neudelila Googlu žiadnu pokutu, no situáciu bude ďalej monitorovať a vyšetrovanie môže obnoviť.
Mercedes ako prvý v USA ponúka autá s autonómnym riadením 3. úrovne. Je tu však „ale“
Išlo o prvý zásah FTC voči spoločnosti Alphabet, materskej spoločnosti Google. Podobné obvinenia voči technologickým gigantom ako Google či Amazon zaznievajú aj v iných krajinách. Regulátori sa obávajú, že tieto spoločnosti využívajú svoju veľkosť a technológie na potlačenie konkurencie.
V prípade Spojených štátov čelí Google návrhu na vyrovnanie vo výške 700 miliónov dolárov po tom, čo viacerí generálni prokurátori jednotlivých štátov podali sťažnosti na povinnosť vývojárov využívať obchod Google Play na distribúciu aplikácií. Japonské úrady takisto preverujú, či firma Google nenútila japonských výrobcov smartfónov uprednostňovať jej vyhľadávacie služby na svojich zariadeniach.