Gamescom je najnavštevovanejšia výstava na svete, za štyri dni jej bránami prejde 370-tisíc návštevníkov. Rady na nové hry sú dlhočizné, na 15 minút hrania môžete čakať tri-štyri hodiny. Veľa pravidiel sa nezmenilo, ani charakter výstavy – napriek tomu sa za dekádu dostala do inej formy.

Žiadne veľké tlačovky ako kedysi

V roku 2009 dorazila Sony na gamescom s obrovským oznámením: predstavila vynovenú konzolu PS3 Slim za dobrú cenu a odštartovala novú fázu životného cyklu trojkovej PlayStation. Vďaka tenšej verzii sa zvýšil predaj, zlepšila pozícia a Sony nabrala lepší kurz. Microsoft sa zase sústredil na novú RPG Fable III, ktorú si ušetril aj z E3. Predsa len, RPG sa v Európe darí a bola to lepšia príležitosť na odhalenie.

Podobné tlačovky by ste v roku 2019 hľadali márne. Microsoft priniesol menší formát Inside Xbox a pár noviniek, no na E3 sa tento rok nechytá. Sony nemalo tento rok tlačovku na E3, ani na gamescome. Nintendo si razí svoju cestu cez menšie oznámenia a formáty. Česť výstave mohla zachrániť úvodná šou, ale obrovské kalibre nedorazili.

 

Bundle a zlacnenia už chýbajú

Zmeny v tlačovkách či oznámeniach súvisia s celkovými zmenami v priemysle. Pred desiatimi rokmi bol augustový gamescom ideálny na doťuknutie vianočnej ponuky balení konzol s hrami, uvedenie nižších cenoviek na predvianočný trh alebo lacnejších hier v nových edíciách.

Slabnúci retail sa pretavil aj v tomto smere: ak niekto čakal, že 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa