Čínska automobilka BYD predstavila nový hybridný pohon, ktorý umožňuje vozidlu prejsť viac ako dvetisíc kilometrov bez dobíjania alebo tankovania. Táto inovácia má posilniť pozíciu BYD v konkurenčnom boji s firmami ako Toyota Motor Corp. a Volkswagen AG.
Vylepšená technológia, ktorá má za cieľ odlíšiť BYD od konkurencie, bude okamžite dostupná v dvoch sedanoch s cenou pod 100-tisíc jüanov (cca 13-tisíc eur) Qin L a Seal 06, ktoré predstavili na pekinskom autosalóne v apríli. Vďaka dlhšiemu dojazdu niektoré plug-in hybridné elektromobily BYD s duálnym režimom zvládnu vzdialenosť napríklad zo Singapuru do Bangkoku, z New Yorku do Miami alebo z Mníchova do Madridu na jedno nabitie a plnú nádrž.
Spoločnosť BYD so sídlom v Šen-čene výrazne ovplyvnila čínsky automobilový trh rozsiahlymi zľavami a ponuka hybridných vozidiel s dlhým dojazdom môže ešte viac rozdúchať cenovú vojnu. Agresívna cenová politika firmu poznačila v oblasti ziskovosti, no jej stratégia prináša ovocie.
Elon Musk plánuje vytvoriť superpočítač na umelú inteligenciu
Minulý rok predala tri milióny áut a do konca apríla tohto roka dodala takmer milión vozidiel. Každý druhý hybrid predaný v Číne je BYD, čo podčiarkuje, že tento typ pohonu je kľúčovým zdrojom príjmov a zisku výrobcu.
Automobilky na celom svete sa snažia zmierniť obavy spotrebiteľov z dojazdu a zároveň ponúkať vozidlá, ktoré sú šetrnejšie k životnému prostrediu. Toyota v utorok predstavila prototypy novej generácie spaľovacieho motora, ktorý môže bežať na vodík, benzín alebo iné palivá, spolu s batériami.