Predajca hudobných nástrojov Kytary.cz, ktorý pôsobí aj na slovenskom trhu, vyskúšal podmienky, za ktorých by bolo možné doručiť zákazníkovi objednávku letecky. Spoločnosť vo svojom areáli v pražských Modřanoch simulovala vyslanie hudobného nástroja dronom a zároveň otestovala prevzatie nástroja do rúk zákazníka. Česká značka týmto krokom skúša nové spôsoby doručovania tovaru.

Situácia sa začína meniť

Ide predovšetkým o rýchlosť a efektivitu, čo najmenšiu záťaž životného prostredia a zníženie množstva vyprodukovaných emisií. Alternatívnemu doručovaniu zásielok nahráva aj celosvetová situácia s pandémiou covidu-19. Či sa napokon budú zásielky týmto spôsobom doručovať, záleží na vývoji zmien v legislatíve.

Doteraz boli podobné testy skôr marketingovým krokom. Potom, keď niektoré spoločnosti v Spojených štátoch či Európe získali špeciálnu certifikáciu pre skúšobné doručovanie ľahkých balíčkov dronom v okruhu 25 kilometrov, situácia sa začala meniť.

„Chceme byť pripravení na to, keď podobná situácia nastane v celej Európskej únii. Pri firme našej veľkosti by takéto zavedenie trvalo niekoľko rokov. Chceme si overiť, ktoré drony by bolo potrebné nakúpiť, prípadne koľko pilotov by sme museli zamestnať,“ opisuje Filip Černý, riaditeľ marketingu Kytary.cz.

Podľa neho je výhodou, že Kytary.cz nemusia tovar najskôr dopraviť do distribučného centra, odkiaľ lieta ku zákazníkom. Všetko by mohli mať pod jednou strechou. Spracovanie objednávky a vyslanie dronu by im trvalo zhruba desať až dvanásť minút. „Pre zákazníkov z Česka aj ďalších európskych štátov je stále viac rozhodujúcim faktorom pre objednanie rýchlosť doručenia aj komfort,“ dopĺňa F. Černý.

Všetko stojí na legislatíve

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa