Podľa analytikov z IDC možno očakávať, že predaje headsetu Apple Vision Pro na rozšírenú realitu v tomto roku nedosiahnu ani pol milióna kusov. Hlavným dôvodom je vysoká cena zariadenia, ktorá sa pohybuje okolo 3500 dolárov (asi 3 200 eur).
Úvodný optimizmus a vysoké odhady potenciálnych objemov predaja vystriedala skepsa. Po spustení predaja v USA vo februári sa nepodarilo predať ani 100-tisíc kusov za štvrťrok a v aktuálnom štvrťroku má prísť pokles predajov v USA až o 75 percent. Medzinárodné uvedenie na trh koncom júna by malo tento pokles čiastočne kompenzovať.
Apple chce, aby bol headset Vision Pro pre každého. Pracuje na lacnejšej verzii
Oživenie záujmu by malo prísť v roku 2025 s príchodom lacnejšej verzie, ktorá by podľa odhadov IDC mala stáť zhruba polovicu. Aj napriek tomu ale nemožno očakávať výrazný nárast predajov v nasledujúcom roku.
„Úspech Vision Pro, bez ohľadu na jeho cenu, bude nakoniec závisieť od dostupného obsahu,“ povedal Francisco Jeronimo, viceprezident IDC. „Keď Apple rozširuje produkt na medzinárodné trhy, je dôležité, aby bol k dispozícii aj lokálny obsah.“