Americký technologický gigant Apple stiahol svoju reklamu natočenú v Thajsku po vlne kritiky zo strany miestnych zákonodarcov, influencerov a občanov. Dôvodom bola údajná urážlivá prezentácia krajiny, ktorá vyvolala výzvy na bojkot produktov spoločnosti.
Desaťminútový klip s názvom „The Underdogs: OOO (Out Of Office)“ zobrazoval skupinu kolegov, ktorí cestujú do Thajska, aby našli novú továreň na balenie produktov. Reklama zachytávala Bangkok a Rayong, pričom hlavní hrdinovia jazdili na tradičnom thajskom tuk-tuku, stretávali sa s miestnymi obyvateľmi a bývali v schátranom hoteli v Bangkoku.
Apple odkladá spustenie umelej inteligencie Apple Intelligence
Mnohí kritici však tvrdili, že reklama zobrazuje krajinu ako zaostalú a zastaranú. Firma Apple sa za reklamu ospravedlnila a uviedla, že jej cieľom bolo osláviť thajský optimizmus a kultúru.
Kritika reklamy prišla v čase, keď sa thajská vláda snaží posilniť imidž krajiny ako globálnej turistickej destinácie. Turistický ruch je kľúčovým motorom tamojšieho hospodárskeho rastu. Reklama vyvolala obavy aj medzi zákonodarcami v turistickom výbore Snemovne reprezentantov, ktorí plánovali pozvať zástupcov spoločnosti Apple na diskusiu o tejto záležitosti.
Nový thajský premiér Srettha Thavisin však vyzval na zameranie sa na pozitívne aspekty reklamy a zdôraznil skutočný záujem spoločnosti Apple podnikať v Thajsku.