Spoločnosť Apple avizovala príchod náhlavnej sady na rozšírenú realitu už v roku 2023. Na začiatku februára 2024 prišiel headset na trh a v Spojených štátoch amerických sa stal senzáciou. Ide o prvý úplne nový produkt Apple za dlhých sedem rokov, no za jeho počiatočným predajným úspechom zrejme stojí hlavne vernosť a nadšenie, ktoré dokáže firma vyvolať vo svojich zákazníkoch.

 Azda ide aj o marketing a zrozumiteľné podanie základnej myšlienky, funkcií a výhod. Headsety na rozšírenú realitu ale v princípe nie sú žiadna novinka. Ide skôr o oblasť, ktorá z pohľadu masovej výroby spí a pritom môže mať potenciál prebudenia.

Iní technologickí giganti však už v tomto smere pohoreli. Najznámejší je pravdepodobne HoloLens od Microsoftu, ktorý sa už dočkal aj svojej druhej verzie a hovorí sa o tom, že by mala prísť tiež tretia. Headset nebol širokou verejnosťou prijatý s nadšením, napriek tomu, že ponúkal výhody ako možnosť vybavovať si e-maily na stene vlastnej obývačky či inak kombinovať prvky digitálneho a skutočného sveta. Microsoft spravil z HoloLens produkt pre podnikovú sféru a ich sada našla využitie ako pomôcka profesionálov. Automechanik môže pred sebou vidieť digitálne označenie súčiastok v aute, skladník zase popis konkrétnych balíkov, ktoré stoja pred ním.

AI Pin Humane
Neprehliadnite

Odznak ako zo Star Treku by mohol poslať smartfóny do zabudnutia

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa