Predchádzajúci rok veľmi prial takmer všetkým hráčom v segmente e-commerce. Zlaté časy priniesla hlavne pandémia nového koronavírusu a s ňou spojené opatrenia, ktoré minimalizovali socializáciu a pohyb ľudí. Jeden z najväčších internetových obchodov na našom trhu vlani dosiahol obrat vo výške 37,3 miliardy korún bez DPH (1,4 mld. EUR) a za rok spracoval 15,8 milióna objednávok. Celkovo Alza za minulý rok odoslala zákazníkom viac ako 17 miliónov balíkov.

E-shop tak rástol najrýchlejšie za uplynulých desať rokov, a to o 28 percent za rok. Takmer polovica zásielok bola uhradená kartou online a v sezóne štvrtina doručená do AlzaBoxov. Rástol aj počet unikátnych zákazníkov, ich počet sa rozrástol až na takmer päť miliónov.

„O tom, že nám zákazníci v náročných časoch verili, svedčí rast vo všetkých krajinách, kde pôsobíme. V Českej republike sme rástli o 23 percent, na Slovensku to bolo 36 percent a v Maďarsku 27 percent. Obrovský úspech sme zaznamenali v Rakúsku a Nemecku, kde sme vyrástli o 250, respektíve 236 percent,“ uviedol na výročnej tlačovej konferencii Tomáš Havryluk, podpredseda predstavenstva spoločnosti Alza.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa