Elektrická revolúcia v oblasti automobilizmu už prebieha. Automobilky plánujú prejsť na čisto elektrické vozidlá už v rokoch 2025 až 2030, Európska únia chce zakázať predaj spaľovákov v roku 2035 a tak sa segment výskumu a vývoja snaží čo najviac zvýšiť efektivitu batérií. Budúcnosť medzičlánku v podobe plug-in hybridov pritom nevyzerá veľmi ružovo.

Tesla je celosvetovo popredným výrobcom elektromobilov a tento rok by chcel mať jej šéf Elon Musk na konte okolo jeden a pol až dvoch miliónov vyrobených vozidiel. Dôležitá otázka však znie, či nie je životnosť ich akumulátorov kratšia, ako životnosť samotného auta.

Dojazd ovplyvňuje životnosť

Životnosť batérie elektromobilu vo vysokej miere spočíva v jeho dojazde. Nejde len o komfort v podobe menej častého nabíjania. Každá batéria má určitý počet nabíjacích cyklov, po ktorých začne klesať jej kapacita. Čím kratší je dojazd, tým častejšie sa auto nabíja a o to rýchlejšie akumulátor starne. Nepriamo sa do procesu zapája tiež dynamická jazda, ktorá míňa energiu výraznejšie ako tá pokojná.

V prípade Tesly záleží dojazd aj od modelu. Najlacnejšie varianty Modelu 3 majú dojazd okolo 420 kilometrov, čo v porovnaní so spaľovacími konkurentmi nie je práve oslnivé číslo. Väčšina áut značky, ktoré aktuálne brázdia cesty, sa nedostávajú na jedno nabitie ďalej ako 500 kilometrov. Najnovší Model S však už dokáže prejsť 600 kilometrov a to už je údaj s prižmúrením oka porovnateľný s bežnými autami na fosílne palivá.

čerpacia stanica
Neprehliadnite

Autá so spaľovacím motorom ešte neukazujú koncové svetlá

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa