V mnohých hodnotiacich kritériách boli rozdiely medzi slovenskými operátormi len mierne, v ďalších o málo väčšie, no v jednej sa vyskytli priepastné rozdiely. Ide o čas vytvorenia telefónneho spojenia (call setup time). Inými slovami, čas od zadania telefónneho čísla po prvé zazvonenie.
V prípade Telekomu to podľa meraní boli v priemere rovné dve sekundy v mestách a 2,1 sekundy mimo nich (na cestách). Oproti konkurencii to bol najlepší zaznamenaný výsledok.
Najbližší konkurent bol len o máličko slabší, namerali mu v priemere 2,3 až 3,2 sekundy. No pri zvyšných dvoch operátoroch už hodnoty odskočili výraznejšie.
Koľko trvá, kým začne zvoniť | |||
(call setup time v sekundách) | |||
Veľké mestá (city) | Malé mestá (town) | Cesty (road) | |
Slovak Telekom | 2,0 | 2,0 | 2,1 |
Operator 2 | 2,4 | 2,3 | 3,2 |
Operator 3 | 12,1 | 11,9 | 11,8 |
Operator 4 | 8,6 | 8,1 | 8,2 |
Pozn.: Do hodnotenia boli zahrnuté len hovory, ktoré začali zvoniť do 15 sekúnd od vytočenia | |||
PRAMEŇ: P3 Communications, november 2018 |
Pri jednom z nich podľa testov trvalo dokonca až
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?