Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zavedie od 15. marca poplatok za servis pri nákupe lístkov v jej pokladniciach a vlakoch. Príplatok v pokladnici bude vo výške jedno euro, vo vlakoch tri eurá, to aj pri nástupe v stanici bez otvorenej pokladnice. Nákup lístkov online ostane bez poplatkov.
„Už viac ako 45 percent našich zákazníkov nakupuje lístky online, čo je dôkazom, že moderné riešenia sú cestou budúcnosti. Zavedením poplatkov za servis chceme tento trend posilniť a rozšíriť využívanie našich digitálnych služieb na čo najväčší okruh cestujúcich,“ priblížil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
Od poplatku budú oslobodení seniori nad 62 rokov pri kúpe cestovného lístka na 100-percentnú zľavu, tiež osoby od 70 rokov a držitelia preukazu ŤZP-S.
Podľa ZSSK posledné roky potvrdzujú rastúci trend digitalizácie. Za uplynulých päť rokov vzrástlo používanie mobilnej aplikácie ZSSK na 17,32 percenta, e-shop dopravcu používa vyše 28 percent ľudí. Menej sú využívané SMS lístky. Naopak, predaj cestovných lístkov v pokladniach podľa ZSSK klesá, za posledné roky sa znížil zo 70-tich na 48 percent.
Digitalizácia podľa dopravcu šetrí nielen čas, ale aj peňaženky cestujúcich a financie ZSSK. Predaj lístka v pokladnici totiž stojí spoločnosť viac ako jedno eur, kým online predaj znižuje tieto náklady na menej ako 30 centov. Digitalizácia tiež znižuje potrebu tlače papierových lístkov a prispieva tak k ochrane životného prostredia.
Ďalšie dôležité správy
