Po tri a pol roku súťaženia, námietkových konaní a hĺbkových kontrol sa tender na komplexnú rekonštrukciu železničnej trate z bratislavskej Devínskej Novej Vsi do prihraničných Kútov blíži ku koncu.
Výhybkám na železniciach kraľuje jediný dodávateľ. Zmluvy dostáva bez súťaže
Zákazku za 275 miliónov eur predsa len dostane taliansko-slovenské stavebné konzorcium firiem ICM, Vicenza a Váhostav-SK oligarchu Juraja Širokého. Po záverečnom odobrení zo strany ministerstva dopravy Železnice SR (ŽSR) môžu pristúpiť k podpisu zmluvy so zhotoviteľom.
Súťažná dráma za stámilióny
Do súťaže o lukratívnu zákazku na jednu z najrozsiahlejších železničných modernizácií dekády sa prihlásilo bohaté spektrum záujemcov. ŽSR v čase vyhlásenia súťaže vo februári 2017 predpokladali, že práce na 57-kilometrovom úseku budú stáť 305 miliónov eur bez DPH. Projekt, ktorým sa maximálna traťová rýchlosť zvýši zo súčasných 140 na 200 kilometrov za hodinu, mali pôvodne dokončiť už v roku 2020.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?