Bernd Riexinger, spolulíder krajne ľavicovej strany Die Linke (Ľavica), podľa britského denníka The Guardian tvrdí, že dve cestovateľské triedy v regionálnych vlakoch nedávajú zmysel, keďže dôraz by sa mal podľa neho dávať na lepšiu prístupnosť železničnej dopravy.
Dopravná segregácia
„Ľudia stoja v chodbách, zatiaľ čo v prvej triede je fúra voľného miesta. Dovoľujeme si ten luxus, že vozíme prázdne vozne prvej triedy ako súčasť preplnených rýchlikov. Všetky vozne by mali byť otvorené pre každého. Získame tak viac priestoru takmer bez príplatku,“ uviedol.
Dopravné združenie pre Berlínsko-brandenburskú metropolitnú oblasť VBB uviedlo, že podľa prieskumov pasažieri nepodporujú zrušenie prvej triedy. Ombudsman nemeckej vlády pre železnice Enak Ferlemann taktiež odmietol Riexingerov návrh a vyhlásil: „Ak je niekto ochotný zaplatiť viac za širšie sedadlá a viac priestoru, potom by mu malo byť umožnené vychutnať si cestu takýmto spôsobom.“
B. Riexinger vyzval DB, aby vážne zhodnotili jeho návrh, a dodal, že cestujúci v autobusoch si zvykli cestovať bez rozdielu tried. Karl-Peter Naumann, šéf nemeckého združenia cestujúcich Bahn, vyhlásil: „Záujem o prvú triedu majú dochádzajúci do zamestnania, ako aj tí, ktorí cestujú na väčšie vzdialenosti. Keď chceme viac priestoru, treba jednoducho zabezpečiť dlhšie vlaky.“
Pred dvoma rokmi sa väčšia diskusia ohľadom zrušenia prvej triedy na kratších trasách viedla aj v Británii. Vtedajší minister dopravy Chris Grayling sa pritom odvolával na to, aby sa zabránilo dopravnej segregácii. Kritizoval, že je bolestivé sledovať, keď v jednom vozni musia ľudia kvôli preplnenosti polhodinu stáť, zatiaľ čo v ďalšom poloprázdnom si môžu vybrať, kde si pohodlne sadnú.
Prestíž a imidž
Priemerná obsadenosť
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?