Nemecký výrobca prémiových áut BMW má za sebou z hľadiska predaja aj napriek čipovej kríze rekordný rok.
Počas roka 2021 sa prvýkrát predalo viac než 2,2 milióna vozidiel kmeňovej značky koncernu BMW.
Premianti segmentu
„To znamená, že sme sa so značkou BMW tiež umiestnili na prvom mieste v globálnom prémiovom segmente, a síce s výrazným odstupom,“ uviedol šéf predaja automobilky Pieter Nota pre agentúru DPA.
Koncern, ku ktorému okrem kmeňovej značky patria aj značky Mini a Rolls-Royce, zaznamenal v minulom roku „solídny rast“.
BMW si zabezpečilo niekoľko miliónov čipov ročne od INOVA a GlobalFoundries
Význam emobility
Detailná správa bude zverejnená na budúci týždeň. Nota dodal, že automobilka počíta aj v tomto roku s ďalším ziskovým rastom.
Dôležitým motorom expanzie bola aj emobilita. Koncern v minulom roku dodal viac než 100-tisíc čistých elektromobilov, čím splnil svoj cieľ.