Očakávania značkových výrobcov pôsobiacich na Slovensku pre rok 2025 sú pozitívne, avšak miera optimizmu je najnižšia za posledných sedem rokov. V novom roku sa obávajú nielen inflácie a nestabilného legislatívneho prostredia, ale aj odchodu talentov zo Slovenska. Vyplýva to z prieskumu, ktorý každoročne vykonáva Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) medzi svojimi členmi.
Spoločnosti pôsobiace v sektore značkových výrobkov zhodnotili uplynulý rok pozitívne a vývoj na Slovensku bol podľa nich porovnateľný alebo lepší ako v iných krajinách EÚ. Pozitívne hodnotili najmä organický rast kategórií či dopyt obyvateľov Slovenska po inováciách. Negatívny vplyv na hodnotenie však mali daňovo-regulačné zásahy, rast cien surovín či cenové vojny medzi obchodnými reťazcami.
Od aktuálneho roka majú približne dve pätiny respondentov skôr pozitívne očakávania, polovica je neutrálna a u desatiny respondentov sú očakávania skôr negatívne. Väčšina spoločností predpokladá zachovanie súčasného stavu zamestnancov, no zároveň počítajú s miernym rastom výdavkov na reklamu v slovenských médiách.
Podľa prieskumu sa podiel firiem, ktoré aktívne využívajú umelú inteligenciu, zvýšil na 38 percent a ďalších 58 percent uvažuje o jej zapojení. „Manažéri značkových spoločností dnes prevažne neočakávajú pokles pracovných miest v dôsledku využívania týchto nástrojov, najviac je očakávaná ich transformácia,“ zhodnotilo výsledky prieskumu SZZV.