Holandská pivovarnícka spoločnosť Heineken oznámila za minulý rok pokles zisku. Podpísalo sa pod to zníženie objemu predaja, ale aj vyššie vstupné náklady. Heineken, druhý najväčší producent piva na svete, uviedol, že v roku 2023 dosiahol jeho zisk 2,3 miliardy eur. V predchádzajúcom roku to bolo 2,7 miliardy eur. Dôvodom je pokles predaja piva v celosvetovom meradle o 4,7 percenta. Okrem toho Heineken poukázal na vyššie náklady na energie a suroviny.

Tržby však vzrástli, keď pokles objemu predaja kompenzovalo zvýšenie cien. V roku 2022 dosiahli tržby Heinekenu zhruba 35 miliárd eur, v minulom roku predstavovali 36,3 miliardy eur. Firma zároveň prekonala očakávania trhov v oblasti prevádzkového zisku. Ten sa zvýšil o 1,7 percenta.

Aj v tomto roku Heineken očakáva rast prevádzkového zisku, pričom predpokladá, že tempo rastu sa môže pohybovať „od dolnej až po hornú úroveň jednocifernej stupnice“. Odhad je tak široký, pričom Heineken dodal, že dopyt v tomto roku budú na niektorých trhoch výrazne ovplyvňovať ekonomické a geopolitické podmienky, ktoré sú momentálne veľmi nestabilné.

Ďalšie dôležité správy

Visitors lift their beer mugs in the Hofbraeuhaus-tent after the opening of the famous Bavarian
Neprehliadnite

Nemecké pivovary vlani predali najmenej piva od zjednotenia krajiny