365.bank dosiahla v minulom roku zisk takmer 85 miliónov eur. V medziročnom porovnaní je to pokles o deväť percent.

Po očistení jednorazového efektu v podobe výnosu z predaja dcérskej spoločnosti 365.life výsledok hospodárenia podľa vyjadrení spoločnosti stúpol o osem percent. Banka sa v súlade so svojou stratégiou zameriavala najmä na oblasť retailového bankovníctva.

V rámci neho rástla z pohľadu objemu poskytnutých retailových úverov, ktorý stúpol o štyri percentá na 2,2 miliardy eur, ako aj počtu aktívnych klientov, ktorý narástol o sedem percent.

Aj keď uplynulý rok podľa šéfa banky Andreja Zaťka priniesol viacero makroekonomických a geopolitických výziev, vníma ho z pohľadu banky ako úspešný.

„Dokázali sme rásť vo väčšine pre nás dôležitých ukazovateľoch. V súlade s našou stratégiou sme sa aj tento rok fokusovali najmä na retailový segment klientov a utlmovali korporátny biznis,“ povedal Zaťko. Naďalej je ich prioritou byť jednou z troch bánk v rámci parametra „top of mind“.

Čo sa týka očakávaní na aktuálny rok, 365.bank vníma najmä nové výzvy spojené s legislatívou.

„Výrazné zvýšenie zdanenia ovplyvní stratégiu banky a niektoré pripravené projekty, ktoré budú v tejto situácii prehodnotené. A ešte viac zvýši potrebu efektívneho fungovania a zvyšovania výnosov. Primeraný zisk je jeden z parametrov, ktoré sú od bánk vyžadované legislatívou a súčasne stabilnú a ziskovú banku od nás očakávajú aj naši klienti," dodáva Andrej Zaťko.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Znižovanie úrokov hypoték 365.bank nie je plošné, súvisí so zľavami