Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS) upozorňuje na katastrofálny stav železničnej infraštruktúry. Aktuálne žiada ministerstvo dopravy o okamžité riešenie situácie v Seredi, kde bola 12. mája pre havarijný stav mosta ponad trať uzavretá doprava. Zároveň žiada o identifikáciu podobných prípadov mostov, ktorými by mohla byť ovplyvnená vlaková doprava na sieti Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Podľa AROS bol havarijný stav seredského mosta zistený ešte v roku 2019. Odvtedy podľa asociácie nedošlo takmer k žiadnemu posunu. ŽSR mala podľa asociácie viacero možností, ako majetkovoprávne vyrovnanie medzi ŽSR a Slovenskou správou ciest riešiť, no neurobila tak. „Až po tom, ako bol most statikom s okamžitou platnosťou uzatvorený pre všetku dopravu, cyklistov aj peších, keďže hrozilo samozrútenie, sa o štyri dni od uzavretia mosta v Centrálnom registri zmlúv objavila zverejnená zmluva o budúcej zmluve o zriadení vecného bremena medzi ŽSR a Slovenskou správou ciest. Bolo to až 11 mesiacov od začatia majetkovoprávneho vyrovnania pozemkov ŽSR dotknutých stavbou a takmer po roku a pol od súhlasného stanoviska ŽSR k vydaniu stavebného povolenia,“ upozornil výkonný riaditeľ AROS Patrik Benka.
Vzniknutá situácia má, navyše, vplyv aj na súkromných dopravcov. V priemere po tejto trati podľa AROS jazdí 33 nákladných vlakov a 30 rušňovlakov týždenne. Pre člena AROS, dopravcu ZSSK Cargo, to pre zvýšené náklady na odklon svojich 21 vlakov cez Bratislavu predstavuje vysokú stratu.