Železnice Slovenskej republiky by podľa predpokladov mali uzatvoriť rok 2022 so stratou pred zdanením vo výške cez 63 miliónov eur. Očakávaný vlaňajší výsledok hospodárenia by tak mal byť medziročne horší o 43,7 milióna eur. „Odhadované výnosy za rok 2022 sú vo výške 604,8 milióna eur, čo je o 88,3 milióna eur viac ako v roku 2021," uviedla pre agentúru SITA riaditeľka odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová.

Štátny operátor železničnej infraštruktúry vlani získal od štátu dotácie v objeme 375,9 milióna eur, z toho na prevádzkovanie infraštruktúry 354,6 milióna eur a na kompenzáciu finančných dopadov na nákladnú dopravu 21,3 milióna eur. „Úhrady od dopravcov za prístup k železničnej infraštruktúre dosiahli 81,3 milióna eur," priblížila komunikačná šéfka železníc.

ŽSR zaznamenali v minulom roku náklady predbežne vo výške nad 668 miliónov eur, čo je o 132 miliónov eur viac ako v roku 2021. „Ak odhliadneme od odpisov dlhodobého majetku, tak najväčšiu časť nákladov tvoria osobné náklady, náklady na nákup elektriny a následne náklady na spotrebované nákupy a služby," dodala Feik Achbergerová.

Ďalšie dôležité správy

Regionálne trate východného Slovenska sa dočkajú nových súprav za 76 miliónov eur. Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) v piatok na železničnej stanici v Bratislave podpísal so Železničnou spoločnosťou Slovensko (ZSSK) zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na deväť nových elektrických jednotiek. Na snímke nová elektrická jednotka na Hlavnej železničnej stanici v Bratislave v piatok 13. augusta 2021 v Bratislave. FOTO TASR - Pavel Neubauer
Neprehliadnite

ZSSK: Zrejme najväčšou výzvou roku 2023 bude nový grafikon vlakovej dopravy