Tohtoročná letná dovolenková sezóna oproti minulému roku priniesla niekoľko zmien. Online porovnávač poistných produktov Superpoistenie.sk uvádza, že medzi najväčšie zistenia patrí nárast záujmu o komplexnejšie poistné balíky až o 29 percent, zatiaľ čo predaje lacnejších produktov klesli. Slovenskí cestovatelia zároveň objavujú menej tradičné dovolenkové destinácie, na vzostupe je najmä Albánsko, do popredia sa opäť dostáva Tunisko a Egypt.
Vyhľadávajú netradičné destinácie
Dovolenkové preferencie Slovákov sa v roku 2024 menia. Z tohtoročných dát z cestovného poistenia vyplýva, že tradičné destinácie ako Chorvátsko zaznamenávajú pokles záujmu, kým menej tradičné a exotickejšie miesta, ako Albánsko (+72 percent), Tunisko (+55 percent), Egypt (+41 percent) a Turecko (+18 percent), sú na vzostupe. Medzi populárne destinácie v rámci sveta patria aj krajiny juhovýchodnej Ázie, ako Thajsko či Vietnam, ale aj Spojené arabské emiráty či Omán. Konflikty na Blízkom východe zároveň spôsobili, že krajiny ako Izrael a Jordánsko vypadli zo zoznamu cieľov slovenských dovolenkárov.
Ako hovorí Country Manager Superpoistenie.sk Vladimír Cvik, významným trendom je nárast záujmu o poistenie so širším rozsahom a vyššími limitmi poistného krytia - teda také, ktoré kryje nielen liečebné náklady, ale aj zodpovednosť, úrazové poistenie, batožinu, poistenie oneskorenia a zrušenia letu, právnu asistenciu či zásah horskej služby. Predaje komplexných balíkov medziročne vzrástli o 29 percent, čo podľa Vladimíra Cvika dokazuje, že Slováci sú ochotní investovať do lepšieho krytia a bezpečnosti. Tento nárast ide ruka v ruke s poklesom lacnejších produktov o 32 percent.
Poistenie uzatvárajú pred odletom
Tohtoročné leto poznačili komplikácie na európskych letiskách, čo sa odrazilo aj na záujme o poistenie oneskorenia alebo zrušenia letu, ktorý medziročne vzrástol o 16 percent. Táto skutočnosť odráža rastúce obavy cestujúcich z komplikácií pri leteckej doprave, ktoré môžu znepríjemniť dovolenku. Zaujímavosťou je aj správanie Slovákov pri uzatváraní cestovného poistenia. Viac ako 70 percent cestujúcich si uzatvára poistenie v priebehu posledných piatich dní pred odchodom na dovolenku.
„Cestujúci si väčšinou uzatvárajú poistenie tesne pred odchodom, keď už vedia, že na dovolenku skutočne pôjdu. Tento faktor prispieva k nižšiemu dopytu po poistení storna,“ uzatvára Vladimír Cvik.