Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas hospodáril v treťom štvrťroku s čistým ziskom 280 miliónov eur, čo je medziročný pokles o 20,4 percenta. Firma, ktorá zápasí s vysokými zásobami nepredaného tovaru, o tom informovala vo svojej výsledkovej správe.
Čisté tržby sa medziročne znížili o 6,4 percenta na šesť miliárd eur.
Z predaja topánok Yeezy, ktoré Adidas vytvoril v spolupráci s rapperom Ye, predtým známym ako Kanye West, firma v uplynulom kvartáli získala 350 miliónov eur. Partnerstvo s kontroverzným hudobníkom známym antisemitskými výrokmi Adidas vlani v novembri ukončil.
Adidas stále zápasí s vysokou mierou nepredaného tovaru, najmä v Spojených štátoch. „To bude naše podnikanie ešte nejaký čas ovplyvňovať," konštatoval generálny riaditeľ firmy Björn Gulden. Hodnota zásob sa podľa neho za štvrťrok znížila o 23 percent na 4,85 miliardy eur, čo mierne prekonalo očakávania.
„Zdá sa, že pokrok v úrovni zásob mierne presahuje plán, čo je dnes rozhodujúca nová správa," uviedol analytik James Grzinic zo spoločnosti Jefferies. Aktualizované údaje podľa neho tiež potvrdili, že dôležitým motorom predaja teraz je najmä rad tenisiek Terrace. Najväčšou úlohou pre spoločnosť, čo sa predaja týka, zostávajú Spojené štáty. Adidas spomalil úsilie o zásobovanie tohto najväčšieho svetového trhu so športovým tovarom, čo viedlo k poklesu tržieb v Severnej Amerike o deväť percent.
V Číne tržby Adidasu bez vplyvu kurzových výkyvov stúpli o šesť percent a o niečo rýchlejšie rástli aj vo zvyšku Ázie a Tichomoria. V Latinskej Amerike vzrástli o 13 percent a v regióne EMEA, ktorý zahŕňa Európu, Blízky východ a Afriku, rast predstavoval dve percentá.