Zásady spoločensky zodpovedného podnikania v súčasnosti naplno dodržiava už 54,6 percenta zamestnávateľov. Ukázal to júnový prieskum spoločnosti Edenred, ktorý sa na to opýtal 1 616 kmeňových zamestnancov firiem či inštitúcií. Aspoň niektoré zásady sa snaží podľa nich dodržiavať 31,9 percenta a CSR sa vôbec nevenuje len 1,9 percenta zamestnávateľov.

„Tieto čísla hodnotíme veľmi pozitívne a dúfame, že v ďalšom období budú rásť ďalej,“ povedala riaditeľka pre verejné vzťahy spoločnosti Edenred Lívia Bachratá. Spoločnosť v júni plánuje aktivitu nazvanú Ideal Week, počas ktorej chce CSR témy prezentovať.

Zodpovednosť voči zamestnancom

Dôležitosť zásad spoločensky zodpovedného podnikania pre zamestnancov ilustrujú odpovede na otázku o pracovných pohovoroch. Ak by respondenti v najbližšom čase menili prácu, o dodržiavanie zásad zo strany potenciálneho zamestnávateľa by sa zaujímala drvivá väčšina z nich. Viac ako polovica (53,2 percenta) priznala, že by na pohovore túto problematiku otvorila, aj keď by to pri finálnom rozhodovaní nebolo kľúčové. Ako jeden z kľúčových faktorov pri rozhodovaní o prijatí práce to označilo 37,4 percenta opýtaných. Naopak, túto tému by vôbec neotváralo 9,4 percenta uchádzačov.

„Zodpovednosť zamestnávateľov voči zamestnancom, ale aj voči spoločnosti je jedna z významných ciest, ako zlepšovať kvalitu života nás všetkých. Sme presvedčení, že si to budú zamestnanci aj zamestnávatelia čoraz viac uvedomovať,“ skonštatovala Bachratá.

Zlepšenie pracovného a životného prostredia

Prieskum taktiež ukázal, že najdôležitejšou zo zásad je pre zamestnancov zlepšenie pracovného prostredia a zdravia pracovníkov. Túto možnosť si vybralo 56,3 percenta opýtaných, pričom mohli označiť viacero odpovedí. Nasleduje ochrana životného prostredia (51,9 percenta), zodpovedné riadenie a transparentnosť (40 percent), dodržiavanie ľudských práv (37,6 percenta), etické podnikanie a spravodlivé obchodné praktiky (33,9 percenta), podpora miestneho rozvoja a komunity (28,3 percenta), EKO produkty a služby sú dôležité pre 17,3 percenta respondentov, diverzita pre 13 percent a dobrovoľníctvo pre 5,9 percenta.

Dáta zároveň potvrdili, že svoje správanie postupne nemenia len firmy, ale aj väčšina zamestnancov. Až 51,7 percenta z nich potvrdilo, že v posledných šiestich mesiacoch sa správa viac ohľaduplne k životnému prostrediu. Takmer tretina je proti foodwaste, teda snaží sa vyhadzovať menej jedla, a tri percentá opýtaných sa viac zapájajú do dobrovoľníckych aktivít. Svoje správanie v tomto smere za uplynulý polrok nijako nezmenilo 16 percent respondentov.

Ďalšie dôležité správy

Businesswoman,Standing,And,Leading,Business,Presentation.,Female,Executive,Putting,Her
Neprehliadnite

Odbory, prežitok minulého storočia alebo partner pre zamestnávateľov?