Závod nemeckej automobilky Audi v Bruseli má pomerne vysoké prevádzkové náklady a vyrába len jeden starší model, ktorého predajné čísla prudko klesli. Materská skupina Volkswagen už preto znížila svoju ročnú prognózu z dôvodu vysokých nákladov na zatvorenie závodu alebo jeho využitie na alternatívne účely.

Zamestnanecká rada požaduje pre závod a jeho tritisíc pracovníkov udržateľnú budúcnosť. Manažér spoločnosti Thomas Kretz v piatok na stretnutí so zamestnancami upozornil, že závod, kde sa vyrába elektrické SUV Q8 e-tron, nemá vlastnú lisovňu a jeho poloha medzi obytnou zónou, železničnou traťou a diaľnicou sťažuje možné rozširovanie. Logistické náklady sú podstatne vyššie ako v iných lokalitách, dodal.

Spoločnosť sa nechcela bližšie vyjadriť k správam belgických médií, podľa ktorých by v októbri mohlo prísť o prácu 1 500 zamestnancov a v máji budúceho roka ďalších 1 100. Proces konzultácií so sociálnymi partnermi podľa nej pokračuje a hľadajú sa konštruktívne riešenia.

Ďalšie dôležité správy

Pohľad do montážnej haly karosárne Volkswagen Touareg a Škoda Superb 27. marca 2024 v bratislavskom závode Volkswagen (VW) Slovakia. FOTO TASR - Pavel Neubauer
Neprehliadnite

Elektrifikácia automobilového priemyslu na Slovensku napreduje, problém môžu byť dodávatelia