Výkonnosť nákupných centier na Slovensku rastie, nárast zaznamenali tržby aj počet návštevníkov. Vyplýva to z najnovších kvartálnych meraní globálnej realitno-poradenskej spoločnosti CBRE.

„Medziročne sme zaznamenali až 17-percentný nárast tržieb voči začiatku roka 2022, keď sme ešte pociťovali doznievajúce vplyvy pandémie," konštatuje spoločnosť s tým, že počet návštevníkov medziročne vzrástol dokonca až o 19 percent.

V prvom kvartáli tohto roku sa v slovenských regiónoch ukončila dostavba viacerých menších retail parkov.

„Najočakávanejším projektom je tento rok jednoznačne bratislavská Eurovea II, ktorá zákazníkom prináša až 25-tisíc metrov štvorcových novej maloobchodnej plochy,“ uvádza riaditeľ oddelenia prenájmu obchodných priestorov v CBRE Slovensko Tomáš Lörincz.

Svoje priestory rozširuje aj obchodné centrum Aupark v Petržalke, ktoré by sa malo zväčšiť o 10-tisíc metrov štvorcových. V rámci regiónov Slovenska zase podľa T. Lörincza dominuje výstavba retailových parkov.

Výška nájomného sa v prvom kvartáli 2023 zvýšila o približne päť percent, a to nielen v prípade nákupných centier, ale aj retail parkov. „Najväčší vplyv na tento rast mala indexácia vyplývajúca z nájomných zmlúv," dodáva spoločnosť CBRE.

Ďalšie dôležité správy

nakupne centrum
Neprehliadnite

Z Bratislavy sa stala mekka nákupných centier. Kto má šancu v nabitej konkurencii prežiť?