Nový generálny riaditeľ spoločnosti Starbucks Brian Niccol oznámil sériu zmien, ktoré majú prilákať zákazníkov späť do kaviarní a podporiť predaj. Medzi najvýznamnejšie opatrenia patrí zrušenie príplatkov za vegánske mlieka, návrat samostatného „baru s korením“ a ponuka keramických hrnčekov pre zákazníkov, ktorí si chcú vychutnať kávu priamo v kaviarni, píše portál MarketWatch.
Tieto zmeny prichádzajú v čase, keď Starbucks čelí slabším tržbám v USA. V poslednej štvrťročnej správe spoločnosť uviedla pokles predaja v dôsledku nižšej návštevnosti svojich prevádzok. „Je najvyšší čas prestať účtovať príplatky za nemliečne alternatívy,“ uviedol Clark Wolf, konzultant v reštauračnom priemysle s viac ako 35-ročnými skúsenosťami. „Takéto služby sú dnes bežné a Starbucks by mal zákazníkom ponúkať flexibilitu, nie ďalšie poplatky.“ C. Wolf ocenil aj ďalšie zmeny, ktoré sú podľa neho návratom k tradičným hodnotám Starbucks – pohodlnému a priateľskému prostrediu pre zákazníkov.
Starbucks vymenil šéfa. Akcie za jeden deň vymazali celoročné straty
Podľa experta sa Starbucks v posledných rokoch príliš sústredil na rozvoj online objednávok, čím, ako tvrdí, zanedbal osobné skúsenosti zákazníkov priamo v prevádzkach. „Lojálny zákazník Starbucksu príde, aby sa nielen napil kávy, ale aj zažil kontakt a atmosféru. To by mal Starbucks posilniť,“ dodal C. Wolf.
Podľa dát Starbucku je vegánske mlieko druhou najčastejšie žiadanou úpravou nápojov, hneď po dodatočnej dávke espressa. Zrušenie príplatkov by mohlo viesť k zníženiu cien týchto nápojov až o 10 percent.
Zákazníci však majú aj ďalšie očakávania. 22-ročná zákazníčka zo Západnej Virgínie, vyjadrila nádej, že Starbucks rozšíri ponuku o zdravšie jedlá, najmä o čerstvé raňajkové sendviče. „Zdravšie a čerstvejšie možnosti by určite prilákali viac zákazníkov,“ povedala.
Viacerí zákazníci by uvítali aj zavedenie hodnotového menu pre niektoré nápoje či jedlá, ktoré by mohli byť v určitých obdobiach dostupné za výhodnejšie ceny. Starbucks by mohol ponúkať špeciálne ceny na vybrané nápoje napríklad polročne, podobne ako niektoré fastfoodové reťazce.
B. Niccol, ktorý do Starbucksu prišiel z pozície šéfa Chipotle Mexican Grill, označil poslednú finančnú správu za „veľmi neuspokojivú“. Spoločnosť vykázala čistý zisk 909 miliónov dolárov, pričom pred rokom bol zisk na úrovni 1,22 miliardy dolárov. Tržby firme medziročne klesli o sedem percent.
Analytici z Oppenheimeru varovali, že zvýšené investície do inovácií prevádzok môžu znamenať, že rok 2025 bude pre Starbucks „rokom resetu,“ čo by mohlo ovplyvniť krátkodobé zisky. Napriek tomu mnohí odborníci v odvetví zostávajú optimistickí, že nové smerovanie prinesie v dlhodobom horizonte pozitívne výsledky.