Sieť predajní Žabka sa na Slovensku štvrtého leta nedožije. Do krajiny ju v roku 2020 dotiahlo Tesco, ktoré českú odnož pôvodne poľského reťazca kúpilo v roku 2010 od Penty. Rozšírenie v Česku zabehnutej siete na Slovensko sa dalo považovať za istý druh experimentu. Okrem iného aj preto, lebo Tesco predajne neintegrovalo pod svoju značku, ale nechalo nezávislých podnikateľov, aby ich spravovali na základe franšízovej zmluvy. Reťazec pritom vlastnil nielen samotné predajne, z ktorých sa absolútna väčšina nachádza na západnom Slovensku, ale aj tovar, zároveň určoval ceny a zabezpečoval marketing.

Tesco však so svojimi 29 Žabkami pomerne náhle končí a chce nimi posilniť vlastnú značku. „Rozhodli sme sa premeniť väčšinu obchodov našej franšízy Žabka na obchody Tesco expres. V dôsledku tohto rozhodnutia ukončíme koncept malého franšízového podnikania Žabka na Slovensku,“ povedala pre TREND hovorkyňa spoločnosti Tesco Stores SR Mária Zerzanová.

Otázne je, čo sa stane s menšinou, ktorá sa na Tesco expres netransformuje. Tesco zamestnancom predajní franšízovej siete ponúkne pracovné miesta a takúto ponuku má podľa M. Zerzanovej pripravenú aj pre jednotlivých franšízantov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa