Železničná spoločnosť Slovensko vypravila do ostrej prevádzky prvé tri zo štyroch nových dvojposchodových jednotiek typu KISS od spoločnosti Stadler. Všetky tri jazdia na vysoko frekventovaných tratiach západného Slovenska, z Bratislavy do Trenčína a do Nových Zámkov.
Slovensko sa stalo pätnástou krajinou, v ktorej sú tieto vozidlá v prevádzke. ZSSK zaplatila za štyri nové vozidlá 76 950 000 eur, posledné z nich dostane v priebehu tohto roku.
Nasadenie nových jednotiek KISS na trate západného Slovenska podľa generálneho riaditeľa ZSSK Petra Helexu dokazuje snahu spoločnosti modernizovať vozidlový park ZSSK a zlepšovať tak služby pre cestujúcich.
„Moderné vozidlá prinesú našim cestujúcim vysoký komfort a pohodlie a zároveň zvýšia podiel prevádzkyschopných vozidiel na dôležitých dopravných koridoroch. Pomôžu tak k zvýšeniu spoľahlivosti vlakovej dopravy. Tieto moderné súpravy môžu jazdiť rýchlosťou až 160 km/h a ponúkajú viac ako 600 miest na sedenie,“ predstavil Peter Helexa novinky vo flotile ZSSK pri dnešnom vypravení prvej jednotky na železničnej stanici v Nových Zámkoch.
Štátna tajomníčka ministerstva dopravy Denisa Žiláková pripomenula, že na nákup nových vozidiel typu KISS sa podarilo zabezpečiť financovanie ešte zo „starých“ eurofondov.
„Prvýkrát nasadzujeme ucelené jednotky s takouto veľkou kapacitou. Samozrejme, je to aj záväzok do budúcnosti. Chceme modernizovať a zefektívniť celú slovenskú železničnú infraštruktúru, aby sa stala atraktívnou a komfortnou alternatívou k individuálnej automobilovej doprave. Verím, že vďaka úsiliu celého rezortu dopravy a vďaka fondom Európskej únie sa nám podarí posunúť sa k modernej a spoľahlivej železničnej doprave hodnej 21. storočia,“ povedala Žiláková.
Elektrické jednotky typu KISS sú podľa hovorcu ZSSK Dominika Drevického určené pre regionálnu dopravu. Majú celkovo 611 miest na sedenie, z toho 30 miest v 1. triede, 552 miest v 2. triede a 29 sklopných sedadiel. Disponujú moderným informačným systémom, vrátane kamerového, siete wifi či počítania cestujúcich. Prispôsobené sú tiež pre prepravu imobilných cestujúcich. ZSSK ich bude nasadzovať na tratiach Bratislava – Trenčín a Bratislava – Nové Zámky.