Švédsky koncern Electrolux, druhý najväčší výrobca domácich spotrebičov na svete, vykázal v piatok za tretí štvrťrok 2024 čistú stratu. A jeho tržby klesli.

Boj s konkurenciou

Electrolux zápasí s problémami v USA v dôsledku vysokých nákladov a konkurencie lídra na americkom trhu – Whirlpool. A inde čelí čoraz väčšej konkurencii lacnejších rivalov, ako je napríklad čínska Midea. Tá sa stáva atraktívnejšia pre spotrebiteľov, ktorí zápasia s vysokými úrokovými sadzbami.

„Aj keď trhové podmienky v Európe a v Severnej Amerike zostali náročné, dosiahli sme pokrok pri našich iniciatívach v oblasti nákladov,“ povedal generálny riaditeľ Jonas Samuelson, ktorý má odísť do dôchodku na konci roka.

Hospodárske výsledky

Švédsky výrobca vykázal za tretí štvrťrok 2024 čistú stratu 235 miliónov švédskych korún (20,58 milióna eur) po čistom zisku 123 miliónov švédskych korún v rovnakom období minulého roka.

Prevádzkový zisk vrátane jednorazových nákladov klesol na 349 miliónov švédskych korún zo 608 miliónov švédskych korún pred rokom. Tento výsledok zahŕňal jednorazový poplatok súvisiaci s predajom výrobcu ohrievačov vody v Južnej Afrike.

Prevádzkový zisk Electroluxu bez jednorazových položiek v treťom štvrťroku vzrástol na 717 miliónov švédskych korún z 314 miliónov švédskych korún v predchádzajúcom roku. Zaostal však za odhadmi analytikov, ktorí očakávali, že dosiahne v priemere 855 miliónov švédskych korún.

Menový protivietor

Tržby medziročne klesli na 33,29 miliardy švédskych korún z 33,43 miliardy švédskych korún. Takzvané organické tržby, očistené od vplyvu menových kurzov, akvizícií a predajov, sa pritom zvýšili o 6,2 percenta.

Electrolux uviedol, že menový „protivietor“ sa v roku 2024 zintenzívnil a vzhľadom na pokles nákladov na suroviny počas štvrtého štvrťroka 2023 spoločnosť predpokladá, že vonkajšie faktory budú mať negatívny vplyv na jej výsledky za štvrtý štvrťrok 2024.

Ďalšie dôležité správy

KK37 archív Peking - Na archívnej snímke z 14. októbra 2020 muž s ochranným rúškom na tvári telefonuje vedľa nápisu Ericsson v Pekingu.  Švédsky výrobca telekomunikačných zariadení Ericsson v pondelok 22. novembra 2021 oznámil, že sa dohodol na kúpe americkej cloudovej komunikačnej firmy Vonage za 6,2 miliardy USD (5,5 miliardy eur). Ide o najväčšiu akvizíciu švédskeho koncernu po kúpe americkej bezdrôtovej siete Cradlepoint za 1,1 miliardy dolárov v roku 2020. FOTO TASR/AP
FILE - A man wearing
Neprehliadnite

Telekomunikačná spoločnosť Ericsson v treťom kvartáli vykázala zisk