Švédsky koncern Electrolux, druhý najväčší výrobca domácich spotrebičov na svete, vykázal v piatok za tretí štvrťrok 2024 čistú stratu. A jeho tržby klesli.
Boj s konkurenciou
Electrolux zápasí s problémami v USA v dôsledku vysokých nákladov a konkurencie lídra na americkom trhu – Whirlpool. A inde čelí čoraz väčšej konkurencii lacnejších rivalov, ako je napríklad čínska Midea. Tá sa stáva atraktívnejšia pre spotrebiteľov, ktorí zápasia s vysokými úrokovými sadzbami.
„Aj keď trhové podmienky v Európe a v Severnej Amerike zostali náročné, dosiahli sme pokrok pri našich iniciatívach v oblasti nákladov,“ povedal generálny riaditeľ Jonas Samuelson, ktorý má odísť do dôchodku na konci roka.
Hospodárske výsledky
Švédsky výrobca vykázal za tretí štvrťrok 2024 čistú stratu 235 miliónov švédskych korún (20,58 milióna eur) po čistom zisku 123 miliónov švédskych korún v rovnakom období minulého roka.
Prevádzkový zisk vrátane jednorazových nákladov klesol na 349 miliónov švédskych korún zo 608 miliónov švédskych korún pred rokom. Tento výsledok zahŕňal jednorazový poplatok súvisiaci s predajom výrobcu ohrievačov vody v Južnej Afrike.
Prevádzkový zisk Electroluxu bez jednorazových položiek v treťom štvrťroku vzrástol na 717 miliónov švédskych korún z 314 miliónov švédskych korún v predchádzajúcom roku. Zaostal však za odhadmi analytikov, ktorí očakávali, že dosiahne v priemere 855 miliónov švédskych korún.
Menový protivietor
Tržby medziročne klesli na 33,29 miliardy švédskych korún z 33,43 miliardy švédskych korún. Takzvané organické tržby, očistené od vplyvu menových kurzov, akvizícií a predajov, sa pritom zvýšili o 6,2 percenta.
Electrolux uviedol, že menový „protivietor“ sa v roku 2024 zintenzívnil a vzhľadom na pokles nákladov na suroviny počas štvrtého štvrťroka 2023 spoločnosť predpokladá, že vonkajšie faktory budú mať negatívny vplyv na jej výsledky za štvrtý štvrťrok 2024.