Cukrovinkársky koncern Mondeléz zvýšil zisk v druhom kvartáli o viac než štvrtinu, k čomu prispel rast tržieb zhruba o 17 percent. Spoločnosť okrem toho prekonala očakávania trhov.
Firma, do ktorej portfólia patria značky ako Milka, Cadbury, Oreo, Toblerone či 7Days, uviedla, že v druhom štvrťroku vykázala čistý zisk 944 miliónov dolárov, čo na akciu predstavuje 69 centov. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka vzrástol zisk o 26,3 percenta.
Po úprave o mimoriadne položky zaznamenala cukrovinkárska spoločnosť zisk na akciu na úrovni 76 centov. Mondeléz tak prekonal očakávania trhov, ktoré počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 69 centov.
Zisk výrazne podporilo zvýšenie tržieb. Vzrástli o 17,1 percenta na 8,51 miliardy dolárov. Dopyt zákazníkov po výrobkoch spoločnosti je totiž naďalej výrazný napriek tomu, že firma niekoľkokrát zvýšila ceny.
Spoločnosť zaznamenala dvojciferné zvýšenie tržieb na organickej báze vo viacerých regiónoch vrátane Európy, Severnej a Latinskej Ameriky. Mondeléz teraz očakáva, že tržby na organickej báze za celý rok vzrastú o viac než 12 percent. Pôvodne firma počítala s 10-percentným rastom.