Pocovidový návrat k normálnemu životu má svojich víťazov i porazených. Do tej prvej kategórie možno nepochybne zaradiť aj Red Bull – najznámejší energetický nápoj na svete – a rodinu, ktorá ho vymyslela, píše agentúra Bloomberg.
Modro-strieborná plechovka sprevádza ľudí všade po svete. Energetický nápoj popíjajú počas hudobných festivalov či ranného dochádzania do práce, keď človek občas potrebuje trochu viac „nakopnúť“.
Aj vďaka tomuto rozmachu sa firme Red Bull podarilo v roku 2022 zaznamenať rekordne vysoké príjmy a predať viac ako 11 miliárd plechoviek svojho energetického nápoja. Rodina Yoovidhyaová, ktorá ho vymyslela, si od januára 2022 polepšila o 7,8 miliardy dolárov. Podľa indexu miliardárov agentúry Bloomberg ide o vôbec najvyšší nárast v rámci ázijských dynastií. K 14. marcu 2023 mal majetok rodiny hodnotu viac než 27 miliárd dolárov, pričom väčšina pochádza z jej podielu vo firme Red Bull.
„Energetické nápoje sa stali synonymom aktívneho životného štýlu,“ tvrdí profesor Simon Chadwick z vysokej školy Skema Business School v Paríži. Po odznení pandémie ľudia začali znova cvičiť či sa na dlhšie vracať späť do kancelárií, čo si podľa profesora vyžaduje energetické nápoje.
„Red Bull patrí v rámci spotrebného tovaru medzi najúspešnejších promotérov na poli životného štýlu,“ tvrdí Howard Telford z poradenskej firmy Euromonitor International. Aj vďaka tomu sa Red Bullu podľa neho darí udržať si silnú pozíciu v čoraz viac prosperujúcej kategórií funkčných nápojov.