Nemeckej automobilovej skupine Volkswagen sa nedarí plniť plán znižovania nákladov svojej rovnomennej vlajkovej značky. Dôvodom sú slabý predaj a výpadky v dodávkach komponentov.
Koncern minulý rok v decembri zverejnil úsporný program, vďaka ktorému by sa mali náklady v značke Volkswagen znížiť až o desať miliárd eur. Do splnenia cieľa úspor na tento rok chýbajú dve až tri miliardy eur, uviedli pre stredajšie vydanie denníka Handelblatt dva zdroje oboznámené s problematikou. Hovorca Volkswagenu odmietol medializované informácie komentovať.
Úsporný program predpokladá v značke Volkswagen zníženie administratívnych nákladov približne o pätinu, úsporu miliardy eur do roku 2028 vďaka skráteniu vývojových cyklov nových produktov z 50 mesiacov na tri roky, redukciu výrobných časov alebo zrušenie plánovaného nového výskumného a vývojového pracoviska v hodnote 800 miliónov eur, ktoré malo stáť v centrále koncernu vo Wolfsburgu.
Spoločnosť v čase prezentácie plánu vlani tvrdila, že úspory vo výške štyri miliardy eur by sa mali prejaviť už v roku 2024. Finančný riaditeľ skupiny Arno Antlitz tento mesiac na konferencii o výsledkoch automobilky uviedol, že niektoré opatrenia si vyžiadajú čas, kým sa prejavia.