Najväčšia európska automobilka Volkswagen očakáva, že do roku 2030 bude polovica jej vozidiel predaných po celom svete poháňaných batériami. Vďaka spolupráci medzi značkami a technológiami tiež zvýšila cieľ prevádzkovej marže, teda podiel prevádzkového zisku na tržbách, do roku 2025, a to na osem až deväť percent z predchádzajúcich siedmich až ôsmich percent. Vyplýva to zo stratégie automobilky do roku 2030.

Batériové elektrické vozidlá sa vlani na predaji Volkswagenu podieľali tromi percentami. Celkom skupina vlani predala 9,2 milióna áut. „Stanovili sme si strategický cieľ stať sa globálnym lídrom na trhu s elektromobilmi, a sme na dobrej ceste. Teraz nastavujeme parametre," uviedol šéf spoločnosti Herbert Diess, ktorému bola minulý týždeň predĺžená zmluva do roku 2025.

volvo
Neprehliadnite

Automobilka Volvo Cars prejde do roku 2030 na iba elektrické vozidlá

Zvýšenie marže je dôkazom, že automobilka verí vo zvládnutie prechodu k elektrickým a samoriadiacim vozidlám, upozornila agentúra Reuters. Volkswagen po zverejnení vysokého zisku za prvý polrok uviedol, že očakáva, že silný výkon existujúceho podnikania mu pomôže financovať investície 150 miliárd eur, ktoré plánuje do roku 2025 v oblastiach ako batérie a software.

Volkswagen predstavil svoje ciele pred stredajším zverejnením rozsiahleho balík& klimatických opatrení Európskej únie. Jeho súčasťou by mohol byť zákaz vozidiel s benzínovým motorom od roku 2035.

Volkswagen tiež v stratégii spresnil plány na výstavbu šiestich veľkých tovární na batérie v Európe do roku 2030. Pre svoju plánovanú továreň v nemeckom Salzgitteri si vybral ako partnera čínsku spoločnosť Gotion High-tech. Výstavbu ďalšej továrne zvažuje v Španielsku.

Predaj áut
Neprehliadnite

Predaj elektrických a hybridných áut v Európe vlani vzrástol napriek pandémii

Zverejnený plán je ďalším krokom výrobcu áut v úsilí napraviť svoju povesť po škandále s falšovaním emisných testov vozidiel s naftovým motorom v roku 2015. Škandál stál doteraz automobilku viac ako 32 miliárd eur.

Dnešným strategickým plánom sa snaží Volkswagen zopakovať úspech svojho marcového Power Day, ktorý spôsobil prudký rast cien akcií, vďaka ktorému sa Volkswagen na krátku dobu stal najhodnotnejšou nemeckou firmou. Od začiatku tohto roka akcie firmy vzrástli o 42 percent, z marcového maxima však strácajú 14 percent. Podľa analytikov je dôvodom to, že automobilke sa nedarí presvedčiť investorov, že vysoké zisky z vozidiel so spaľovacím motorom možno nahradiť ziskami z elektromobilov. Dnes akcie automobilky mierne klesajú.

Minulý mesiac Volkswagen uviedol, že v rámci prechodu k elektrickým vozidlám prestane do roku 2035 predávať autá so spaľovacím motorom v Európe a o niečo neskôr aj v Číne a Spojených štátoch. Koncern Volkswagen vlastní 12 značiek. Patria medzi ne značky osobných automobilov Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladné vozne MAN a Scania a tiež úžitkové vozidlá Volkswagen a motocykle Ducati. Po spoločnosti Toyota je koncern z nemeckého Wolfsburgu druhým najväčším výrobcom automobilov na svete.